Moderator: Moderatorer

#1218829
Höll på att få fronten utbytt på shoppingparkeringen tidigare idag. Folk som ska gena men inte tänker på farten...
#1218842
grillchips skrev:Höll på att få fronten utbytt på shoppingparkeringen tidigare idag. Folk som ska gena men inte tänker på farten...
Du skulle haft en gammal skrotbil, med fina störtbågar fram. Vissa lär sig inte om det inte resulterar i lite plåtskador och kostnader först. ;)
#1218843
joel80 skrev: Du skulle haft en gammal skrotbil, med fina störtbågar fram. Vissa lär sig inte om det inte resulterar i lite plåtskador och kostnader först. ;)
Har sagt det förut och säger det igen, jag behöver ju faktiskt lite ny lack på fronten, det hade den mått bra av. Så jag hade kanske inte gråtit floder men lite jobbigt när barnen är med i bilen och även veckan innan jul. :lol:
#1218844
Fick bli solfilm
#1218885
Spolat av kärran och fyllt på spolarvätska. Hopplöst när den inte varnar för låg nivå...
#1218895
TommyP86 skrev:Jag kommer 25 mil på 4 liter i den kladdigaste tiden på året, så hopplöst är det även med fungerande nivågivare Bild
Fast varnar den har du chans att stanna i tid och fylla på. :wink:
Blir en hel del mil över jul och nyår, det kommer sätta tålamodet på prov... :roll:
#1218897
Passerade 3900mil igår. När ja stannade till för att tanka såg jag att det satt en svart pigg under höger ytterbackspegel i dräneringshålet. Det var en svart plastklack. Vinklade in glaset och vek bort det. Ser då att det saknas två plasthakar som ska hålla fast spegelglaset mot skivan i mitten som kan vinklas åt olika håll. Ser inga märken på spegeln. Kom då på att för två helger sedan när jag torkade bilen efter tvätt så lossnade vänstra ytterbackspegelglaset.
Varken jag eller sambon har kört på speglarna eller sett att dom har fått någon skada.
Bilen var på service i slutet av november. Kan dom på service ha gjort något typ smort något i förebyggande syfte?
  • 1
  • 840
  • 841
  • 842
  • 843
  • 844
  • 1845

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen