Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
#3045
Ja, så här vart det när jag bytte från det gamla gråa tråkiga emblemet i grillen till det nya blåa fina emblemet. :D
Gamla emblemet
Nya emblemet
Bilder när det är monterat på bilen kommer, bara det är väder för att ta kort.

Busenkelt att byta. Gå in på Volvo, köp artikelnr 308 823 92 som kostar ca 223 kr. Jag gav 205,28 med den rabatt jag fick på Bilbolaget Strömsund.
Pilla försiktigt bort det gamla emblemet med en liten mejsel eller liknande. Sitter med dubbelhäftande tejp.
Men bryt försiktigt, för den chromade ramen ger lätt vika när man pillar där. Fick ett par små märken, som dock inte stör. Men jag vet att dom finns där.
Gör rent ordentligt, speciellt ute längs kanterna. För det nya emblemet är lite mindre än det gamla.
Sen är det bara centrera det nya emblemet och trycka fast det.
Bara jag kommer mig för, så ska jag klippa ut en ram i gummimatta för att fylla ut tomrummet runt märket.
Alternativt så kommer jag sätta blåa lysdioder runt märket. Ska leka lite med Photoshop för att se olika alternativ på lösning. :D

Och nej, smältlimpistolen har inget med emblemen att göra. Den ligger där bara för att jag efter emblemet isolerade 14 st lysdioder som ska vara till "porrbelysningen" i bilen.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Crille
#3074
Tycker du ska lacka hela den kromade diagonalen i grillen matt svart.
Det är ju det enda som är kromat på hela bilen.
Så gjorde jag på min 740 16v. man fick bättra på det efter vintrarna för salt med mer gick hårt åt den svarta färgen men det var det värt.
av Addekarlsson
#3079
Crille skrev:Tycker du ska lacka hela den kromade diagonalen i grillen matt svart.
Det är ju det enda som är kromat på hela bilen.
Så gjorde jag på min 740 16v. man fick bättra på det efter vintrarna för salt med mer gick hårt åt den svarta färgen men det var det värt.
Jo, jag har tänkt tanken. Vi får se vad det blir av det.
Hela bilen ska lackas om så småning om, så före det är det inte aktuellt isf. :D
Ev. ska allt krom bort. Alltså utrota allt vad lås heter på bilen. Stör mig på bagagelåset samt dörrlåsen som är så fula där dom sitter.
Men jag måste komma på en vettig lösning för att kunna öppna om batteriet dör eller larmet börjar strula. Vore ju dumt attt inte ha en nödlösning i det läget. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av volvo
#3176
Vart ju ruskigt fint, sen kommer nog många blicka ner och se märket.
av Addekarlsson
#3195
volvo skrev:Vart ju ruskigt fint, sen kommer nog många blicka ner och se märket.
Thx!
Jo, jag hoppas många ser det i sommar när x-ljusen åker bort. Gäller bara att inte "fel" människor ser det, för det är ju hur lätt som helst att plocka bort. En liten mejsel är allt som behövs. :???:

Funderar på hur jag ska lösa problemet med larm på grill/emblem. Måste gå på nått sätt, då jag redan har en larmslinga till x-ljusen. Frågan är bara hur jag ska få slingan genom emblemet utan att det är enkelt att loopa slingan förbi emblemet i kriminellt syfte.
Men det är ett senare bekymmer... :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av VolvoR
#3349
Haha jadu Adde karlsson du och dina ideer finns det inge stopp på :D

Ruskigt snyggt detta, Men tror nog du kan lugna ner dej.

Varför skulle man sno ett emblem? :lol:

Tror inte nån säljer ett begangnat emblem sen 8)

Så ta det lungt mannen, och god jul och gott nytt år!

MVH// Mats
av Addekarlsson
#3445
VolvoR skrev:Haha jadu Adde karlsson du och dina ideer finns det inge stopp på :D

Ruskigt snyggt detta, Men tror nog du kan lugna ner dej.

Varför skulle man sno ett emblem? :lol:

Tror inte nån säljer ett begangnat emblem sen 8)

Så ta det lungt mannen, och god jul och gott nytt år!

MVH// Mats
Många som snor ett emblem för eget bruk tyvärr. Alldeles för många som inte kan skilja på mitt och ditt. :???:
Men nej, jag kan inte lugna mig. Här finner du mitt senaste tillägg till bilen. :D
Antingen i helgen, eller nsäta helg ska jag montera ett Undercar-kit med dioder som lyser rött oxå. :D
Så nej, det finns absolut ingen hejd på mina idéer för bilen. Det är bara plånboken som sätter stopp för mig. :D

Gott nytt till dig och alla andra oxå. :D

Mvh/ Adde

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]