Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
#17813
Haha, LoL :lol:

Det var lite som när "övergångsställesregeln" infördes i Sverige för några år sedan... Kommer inte ihåg vad programmet hette, men det var iaf ett program på tv som leddes av Robert Aschberg. Han skulle undersöka hur många det var som följde den nya regeln och släppte fram gångare över övergångställena. Det var en bilist som inte stannade för honom, utan endast saktade in väldigt lite. Den alltid lika stenhårde Robban sparkade till dörren på biljäkeln! :D
av NCR
#17828
Den regeln har orsakat 150% mer olyckor än det var innan för nu går alla hyperintelligenta svenssons ut i gatan "för de har ju rätt" och då smäller det oftare än när man använde sitt sunda förnuft och gick över när det var fritt.

En äkta svensk idiotregel i mina ögon.
Användarvisningsbild
av Ramon
#17829
Håller med dig NCR! För att inte tala om alla cyklister som tror att de gäller dem också :evil: Visst, de gäller även cyklister ifall det är en cykelöverfart samt gångbana, men då finns det alltid antingen en skylt som talar om detta (ganska ovanligt) eller rektangulära vita fyrkanter framför eller "bakom" de långa övergångsställeslinjerna som innebär att det även är en cykelbana... Men detta vet ju knappt några cyklister :o
av Addekarlsson
#17843
Vad som förvånar mig mest är varför airbagen löser ut av det lilla?
Nåja, det var ju inte en volvo, så det var lika bra det, så inte föraren skadades av den lilla "smällen". :lol:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Ramon
#17846
Tänkte också på det faktiskt, kanske det inte var en så liten smäll :D Ne, skämt och sido, ståltanten kanske träffade precis vid en sensor eller så, fast jag tycker ändå att det var en smäll som airbagen inte skulle reagerat på... Men men, var ju en Merca, så vad säger man :D
Användarvisningsbild
av Brainy
#17850
Min spontana reaktion är att den måste vara fejk.
Kollar man på sensorer på både volvo och saab så måste ju plåten börja knycklas ihop för att de ska reagera och jag har ju svårt att tänka mig att mercedes skulle fungera annorlunda.
/Anders
Användarvisningsbild
av Ramon
#17852
Japps, precis som du säger Brainded. Sen så "tål" ju sensorerna mindre krockar i lägre fart också. Möjligt att det är fejk...

"lll" Helt säker på att din b[…]

Ska också tillägga att jag hade XC60:n […]

Mjukvara 3.0.3

Jag har valt att inte installera 3.0.3 än. Me[…]

VDASH- cem pin

du skriver att du köpt deras ODB menar du d&a[…]