Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
#4264
av Gabber
#4484
Kanske inte en utav dom snyggaste bilar volvo gjort men defenitivt en av dom coolaste :twisted: Hur blir det med reservdelar till en sån? Är inte dom svåra att få tag i med tanke på den ovanliga modellen?
av Addekarlsson
#4489
För mig är det helt klart den snyggaste. :wink:

Reservdelar, tja, det beror lite på vad man är ute efter det. Till motorn är det "inga" problem. Värre är det med plastdetaljer och sånt där som är modellspecifikt.
Sitter precis nu och letar efter en kontrollpanel till förarstolen. Den är tydligen inte så lätt att få tag på. Vad dom kan se på Volvo, så passar den inte från varken 740, 760, 940 eller 960 heller, utan jag måste ha en från just en 780.
Låter lite skumt tycker jag, för den ser då likadan ut som de övriga som är utan minne. Men det visar sig när jag hittar en begagnad till vettigt pris. Ny kostar 4000 kr....

Instrumentbrädan ser jag inte fram emot att leta. Den kommer jag nog inte få tag på dom närmaste åren tror jag. Dels så finns den enbart i 780, sen så är det en udda färg på inredningen i min bil.

Bara skinnet till förarstolen kostar 11500 kr original.... Tur jag fick med det på köpet är jag köpte bilen. :wink:

Så jodå, nog är det lite bök att hitta dom delar som behövs.
Tur att motor och turbo är fräscht redan. Totalrenoverat för 15000 kr för ca 2-300 mil sen.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av VolvoR
#4846
Jag säger bara, Din stolle :lol:

Jäklarns het bil :)


//Mats
Användarvisningsbild
av volvokillen
#5207
En 780.. Det var bra gjort
Grattis :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av volvokillen
#5249
var så god :wink:
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
#5519
tyvvär så funkar ingen av dina bild länkar nå mera
av Addekarlsson
#5524
Hmm... Jag visste att jag gjorde nått galet när jag städade på webbutrymmet...
Men om du klickar på www-knappen i min signatur, så hittar du bilderna där via länk till vänster. :D

Mvh/ Adde

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

Tack så mycket för svaren. Nu har jag b[…]

HUD (Head Up Display) skulle jag verkligen priorit[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]