Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

av Candypig
#590693
Japp jag hoppar väl på denna kategori med lite modellbilar oxå.......varsågoda.....

Bild

Bild

Bild

Bild
av llesrof
#590702
Camel skrev:
llesrof skrev:Camel... leker du också med tåg?
Absolut! Både stora och små tåg är ett stort intresse som jag alltid haft sedan jag var liten. Eller är jag det fortfarande - barnasinnet är iaf kvar när det gäller tåg. :wink: Roligt att du också verkar leka med tåg. Finns du på något tågforum? Jag finns på stinsen med ytterst få inlägg.

Just nu är allt nedpackat. Grabben hade en egen modelljärnväg och "familjen" hade en större modelljärnväg som inte hann bli färdig. Båda är just nu nedmonterade och nedpackade pga omflyttning i huset. Men vi ska påbörja en ny anläggning nu i vinter är det tänkt.
llesrof skrev: Bugatti EB110
Mercedes 500 SL
Hummer H1
Ferrari F40
Lamborghini Countach
Tror det finns någon liten Ford Mustang också.
Din samling modellbilar lirar i en annan division av märken än modellbilarna vi har till modelljärnvägen. Vad är det för skala på dina bilar?
Leka med tåg blir man inte för gammal för. Fast jag håller mig till de små från Göppingen :D Jag hängde på Modellrallarens forum únder namnet "Wavestation" men ledsnade eftersom de flesta där tar sin hobby på dödligt allvar och blir uppriktigt upprörda om man skulle placera ett lok från fel land på en bana som föreställer ett annat land-

Här kommer mina bilar. Jag ber om ursäkt fär den hemska tapeten och skyller den på förra ägaren till huset.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Camel
#590707
llesrof skrev: Leka med tåg blir man inte för gammal för. Fast jag håller mig till de små från Göppingen :D Jag hängde på Modellrallarens forum únder namnet "Wavestation" men ledsnade eftersom de flesta där tar sin hobby på dödligt allvar och blir uppriktigt upprörda om man skulle placera ett lok från fel land på en bana som föreställer ett annat land-
Jag håller mig till Göppingen H0. Fina modeller i bra skala. Man ska ha roligt när man leker med tåg. De fanatiska lämnar jag också åt sitt öde. Fast lite fanatiska är vi kanske alla på något... ??:-/
llesrof skrev:Här kommer mina bilar. Jag ber om ursäkt fär den hemska tapeten och skyller den på förra ägaren till huset.
Fin samling! Gillar särskilt Hummern, en sådan skulle man ha i verklighetens trafik. Med bestyckning och allt... :wink:
Användarvisningsbild
av erikn
#590711
För ca 15 år sedan på mitt förra jobb så gjorde vi rätt mycket åt Banverket, jag höll på med signalteknik. Där fanns det en del som också gillade tåg. En av dem kallade sig för TT, som han sedan förklarade var tågtönt ;)

Ni vet vad som är tåg förresten, i alla fall inom järnvägen? Ett tåg är något som framförs enligt tidtabell. Sedan finns det vagnuttagning, växlingsrörelse m.m. som jag inte längre kommer ihåg.
Användarvisningsbild
av Camel
#590720
erikn skrev: En av dem kallade sig för TT, som han sedan förklarade var tågtönt ;)
:-)-)

erikn skrev:Ni vet vad som är tåg förresten, i alla fall inom järnvägen? Ett tåg är något som framförs enligt tidtabell. Sedan finns det vagnuttagning, växlingsrörelse m.m. som jag inte längre kommer ihåg.
Nu ska vi inte bli fanatiska... :wink:
av llesrof
#590725
erikn skrev:För ca 15 år sedan på mitt förra jobb så gjorde vi rätt mycket åt Banverket, jag höll på med signalteknik. Där fanns det en del som också gillade tåg. En av dem kallade sig för TT, som han sedan förklarade var tågtönt ;)

Ni vet vad som är tåg förresten, i alla fall inom järnvägen? Ett tåg är något som framförs enligt tidtabell. Sedan finns det vagnuttagning, växlingsrörelse m.m. som jag inte längre kommer ihåg.
Om ett tåg är någåt som kör enlig tidtabell så är det nog mest rangering SJ håller på med. FÖr övrig är "TT" en skala inom modellbygge.
Användarvisningsbild
av erikn
#590750
ROFL :-)))))
V70 2008 bakluckan låser ej

Kabelstammen går i mitten, tror dom tidigare[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]

Finns även vägar i Storbritannien dä[…]

OJ det där såg ju mindre bra ut :D ha[…]