Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#614458
Mabuse skrev:Vilken inställning hade du på antisladdsystemet?
Antisladdsystem fanns nog inte på de modellerna.

Hur är det med försäkring om man kör på en sjö? Gäller den om man krocker eller går genom isen?
av matzen10
#614630
llesrof skrev:Hur är det med försäkring om man kör på en sjö? Gäller den om man krocker eller går genom isen?
Försäkringen gäller om kommunen har plogat sträckan på sjön. Annars är det väl tveksamt..
Så funkar det på Hjälmaren iaf. De som bor på Vinön kan ju inte åka färja när det varit kallt ett tag, då fixar kommunen bilväg över isen. Då antar jag att de även kontrollerar isens tjocklek kontinuerligt och därmed garanterar farbar väg utan risk för bilisten.
av llesrof
#614642
Jo, om kommunen/Transportstyrelsen eller motsvarande ansvarar för vägen över sjön så klassas det som allmän väg, men det är nog annorlunda om någon själv ger sig ut och plogar upp en bana bara för att sladda lite. När farsan var ung så var de ute och körde på sjöarna och en av hans kompisar bucklade till bilen mot en snövall. De knuffade upp den på vägen och sa att det var där det hände och då kunde de utnyttja försäkringen. Ett klockrent försäkringsbedrägeri när man inte ville ta ansvar för det man gjort Jag tror till och med att det är ett brott mot terrängkörningslagen om man skall vara extremt petig. Fast det är det ju att ge sig ut på små skogsvägar men en XC70 också :D :shock:

Har säkert glömt nått men som sag[…]

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]

Ja det var hans.