Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av M96john
#793774
Jag blev 7500kr fattigare, en ny bränslepump, nivågivare o ledningsmatta. Nu funkar den igen!
Byts bränslepumpen genom att tanken plockas ned eller genom ett hål i golvet under baksätet? Jag undrar om man på ngt enkelt sätt kan se att det som står på kvittot faktiskt har blivit utfört.
av M96john
#793891
Ok, då förstår jag varför inte något var rört i o runt baksätet.
Det får bli till att kolla runt tankinfästningen för att se att de iallafall haft ner den.
Har i efterhand fått berättat att denna märkesverkstad vid flera tillfällen tagit betalt för ej utförda jobb.

De har säkert gjort det som står på kvittot, men det skadar väl aldrig att kolla.

Tack för hjälpen med tips och idéer. Kul med ett forum som faktiskt lever och man får hjälp genom.
av andy78
#794265
M96john skrev:Ok, då förstår jag varför inte något var rört i o runt baksätet.
Det får bli till att kolla runt tankinfästningen för att se att de iallafall haft ner den.
Har i efterhand fått berättat att denna märkesverkstad vid flera tillfällen tagit betalt för ej utförda jobb.

De har säkert gjort det som står på kvittot, men det skadar väl aldrig att kolla.

Tack för hjälpen med tips och idéer. Kul med ett forum som faktiskt lever och man får hjälp genom.
Finns det någon bil idag där man måste ta ned tank för att byta pump?
Jag hade lyft upp den omgående för att se om fästen spänband etc nötta eller nya.
Användarvisningsbild
av LeifA
#794272
andy78 skrev:
M96john skrev:Ok, då förstår jag varför inte något var rört i o runt baksätet.
Det får bli till att kolla runt tankinfästningen för att se att de iallafall haft ner den.
Har i efterhand fått berättat att denna märkesverkstad vid flera tillfällen tagit betalt för ej utförda jobb.

De har säkert gjort det som står på kvittot, men det skadar väl aldrig att kolla.

Tack för hjälpen med tips och idéer. Kul med ett forum som faktiskt lever och man får hjälp genom.
Finns det någon bil idag där man måste ta ned tank för att byta pump?
Jag hade lyft upp den omgående för att se om fästen spänband etc nötta eller nya.
Tyvärr finns det många bilar som man måste det.
På V70 börjar man med avgas släpps ner sen värmeplåtar därefter lirkar man ut tanken,glöm inte att det är en Ford Mondeo i väldigt mycket.

@White , Trodde du meckade med allt själv[…]

tjena, någon som har bytt växellå[…]

Det "vi" måste komma ihåg […]