Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 9070
#784556
Hej. Har börjat strula med handtaget till bagageluckan. Den fjädrar inte riktigt tillbaka. Hur gör man för att lossa den?
av 9070
#784584
Perfekt, tack för infon gällande inredningen. Bara ut o skruva loss allt för att sen smörja in alla delar
av 9070
#784784
Så, nu funkar handtaget igen. Men vilket jävla mekande det blev. Tog loss inredningen bak, för att sedan ta bort handtaget. Det gick inte då det var en vajer som satt kvar och jag ville inte lossa den. Så bara att smörja från insidan och utsidan, sedan så var det inga problem... med handtaget... Men då jag skulle klicka tillbaka inredningen på luckan så fick jag det inte att fungera, så jag slog till ett par gånger för att clipsen skulle fästa. Inget hände, tog då ner inredningen för att se vad som var fel och såg då att jag knäckt 3 av 8 clips :evil: Bara o åka till Volvo o köpa 8 nya. Klart man byter alla om man ändå håller på. Så hem och då började mardrömmen. Då jag skulle ta bort de vita låsbrickorna till clipsen så gick de sönder, och hamnade i bagageluckan. Och där låg de och skapade oljud. Varje gång man öppnade eller stängde luckan så hörde man dessa plastbitar rulla inne i luckan. FRUSTRERANDE! Efter 1.5h och en j-vla massa bankande på luckan så fick jag ut de 3 lösa låsbrickorna som legat i själva luckan...
Hade jag bara smörjt från utsidan så hade jag sluppit allt extra jobb ;)

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]