Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#784178
När det är kallt på vintern, och värmaren har gått sin maxtid på 50min, är bilen nästan avfrostad och nästan varm o skön.
Jag skulle gärna ha lite mer värme ut i bilen lite fortare.
Undrar om det går att öka fläkthastigheten och/el effekten på värmaren, kanske i mjukvaran?

Tacksam för svar.
av Nibbe
#784213
Det låter som du har fel på din värmare.
Nu har ju du en större bil än mig men jag har riktigt varmt i bilen (ca 20-25grader skulle jag tro) och motorn är fullvarm när det är en kall vinterdag på -20 grader eller liknande.
Värmaren ska avge ca 5kW så det borde utan problem räcka.
av marcbe
#784814
Brainy skrev:Jag vet inte om det är placeboeffekt, men jag upplever att det blir varmare i bilen om jag har klimatorn inställ på högre temperatur före jag slår av bilen. Så jag brukar slå upp den några snäpp före jag ställer timern till värmaren.
Placebo.
av oldtimersmc
#785043
Brainy skrev:Jag vet inte om det är placeboeffekt, men jag upplever att det blir varmare i bilen om jag har klimatorn inställ på högre temperatur före jag slår av bilen. Så jag brukar slå upp den några snäpp före jag ställer timern till värmaren.
Huvudsaken är att du inte fryser :D

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]