Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DieselPåver
#783817
Hej alla! Har en V70 2.4D -10. Hur kommer jag åt kupeluftfiltert? Jag vet vart det sitter, har sett det och t.om. lyckats få bort den lilla luckan - men det sitter nu en säkringsbox + härtill hörande kablage i vägen. Jag misstänker dessutom att slöfockarna på Bilia resonerat likadant och inte bytt det senast den var där.... Så hur kommer jag åt filtert? Tackar för goda tips!
Senast redigerad av 4 DieselPåver, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av LeifA
#783821
Sitter det en liten extra låda mellan säkringarna och filterluckan så trycker man på en liten flik uppe på den lilla lådan och viker den bakåt lite och sen lyfter ,sen är den lös och kan vikas undan.Filtret måste man rulla ihop till en rulle både bort och ditsättning
Användarvisningsbild
av gooose
#783867
2010 och framåt i ÅM sitter säkrings boxen så det är samma förfarande att byta filtret på dessa bilar

Någon gång under åm 2010 kom den att sitta här så du kan ifs haft en bil utan denna säkringsbox

oavsett vilket så tar det ett par minuter att byta filter oavsett om boxen är där eller inte så det är ingen stor grejj att byta filter
men väldigt nödvändigt
Hoppar man över att byta kan det rätt fort börja lukta illa i bilen


//Goose

En undran bara, bl.a om rattvärmen verkligen […]

Stigande tomgång.

Om den startar lätt och går bra kall s&[…]

Jag betalade ca 14 000 på Bilia för att[…]

Bränslepump finns på bensinmodellerna, […]