Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#784061
jpennerb skrev:D5 har även 2st synliga utblås precis som T6
Njet, det enda som skiljer på en -08 med jämförbara utrustningspaket är att det i papper står olika, men bilar är identiska speciellt om man valde bil utan märken.
Men med de nya D-motorbeteckningarna som rör till det ännu mera, gamla D5or med olika motorer och vilket det även fanns med 2,4D så är det en enda soppa. Och då tittar man på motoreffekt och vridmoment vad man får.
av AndS
#784064
MartinS skrev:
AndS skrev: vår inköpta 2.4D är idag en D5 efter uppgraderingen
Nej, bilen blir aldrig en D5:a, men motorn kan vara identisk och lämna samma effekt.
Fel av mig, det blir en starkare motor i vår 2,4D med Polestar 205Hk, än den årsmodellens D5 som i standard "endast" var 185Hk.
Så du har rätt man får en kraftigare motor med vår Polestar än den klenare standard D5 och utrustningsmässigt styrs av paket+tillval som är identiska. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Guligan
#784135
Droopy skrev:
Anders E skrev:Men varför inte regga om man kan det?

Visst, det kostar några spänn men jag är övertygad om att man
får igen det när man säljer.
Visst kan man regga om man vill, jag undrade mer vad grejen med att regga varl i min värld gör det varken till el från, om det nu inte är olagligt som vissa menar.

Vid försäljning spelar det ingen roll, du får aldrig igen en ettöring på ett trim iaf.
Är det en Polestar uppgradering så kan du räkna med att det blir lite tillbaks. Men jag skulle aldrig betala extra till någon som påstår sig ha köpt till Polestar men som inte bemödat sig åka och få bilen reggad med det.
Användarvisningsbild
av Guru
#784192
Guligan skrev: Är det en Polestar uppgradering så kan du räkna med att det blir lite tillbaks. Men jag skulle aldrig betala extra till någon som påstår sig ha köpt till Polestar men som inte bemödat sig åka och få bilen reggad med det.
Snarare prutläge då det är en kostnad för nästa ägare. Vitsen med Polestar är ju förrutom garantier att det går att regga. Förstår inte varför man inte gör klart. Eller beror det på snålhet?

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]