Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av runis
#781813
Hei,har hatt en ac service på min v70 2011 modell,men det blåser inte kallt inni bilen.Hørar kompresoren slår inn,da blåser det kallt en minutt,så blåser det ljumit.Er min kompressor slut.Har inte kollatfelkodar.Kan det vara nåt annat fel.Takksam for hjelp her.
av swemax
#781865
För lite köldmedium

Kanske vakuumsög dom inte systemet ordentligt
av runis
#781970
hei,gass mängden var på 550 gram och i systemet ska det va ca 890 gram.dom vakumerade i 20 min å fyllde med rett mengd. jag va med.bilen va slik före ac servicen også.får vel kolla felkoder.evt kan dessa kompressorane slira,slik som på p2 modellane.schimsa om?
#782422
runis skrev:hei,gass mängden var på 550 gram och i systemet ska det va ca 890 gram.dom vakumerade i 20 min å fyllde med rett mengd. jag va med.bilen va slik före ac servicen også.får vel kolla felkoder.evt kan dessa kompressorane slira,slik som på p2 modellane.schimsa om?
Du måste ju ha ett hål på systemet, laga det innan du fyller på mer igen.
av runis
#784644
Hei,en liten updatering.Hadde bilen inne til Bilia eftersom det inte blåser kalt inni bilen.Fann ingen felkoder på klimadelen samt kollade trykk på kompressor på tomgång.Trykket var på ca 12 bar.Kollade tempfølare på evipurator,denn låg på 32 grader på tomgång.Mekken kunne inte gi mig nån god forklarning på varför denn inte gir kylning inni bilen.Ingen koder samt alt virkade normalt.Hann updaterade even software til klima styreenheten,men ingen endring.Någån her som kan hjelpa mig.Hur sitter evipuratoren plasserad på dessa v70.

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]