Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonasuppling
#781267
Hej! Mitt batteri börjar bli "kasst" och jag har fått olika bud från Volvo och Mekonomen vilket batteri jag ska ha.

Jag fick förklarat att det batteriet är typ lägre och bredare. Jag fattar inget!? :roll:

Vad har ni för batteri i era v70 1.6 DRIVe 2010 ?

Hur många ampere ska jag ha?
av jonasuppling
#781269
Sen har jag hört att detta batteriet är kasst från början och en del har fått dom utbytt. Bilia i Skara sa nonsens till mig
Användarvisningsbild
av Perc
#781338
jonasuppling skrev:Hur många ampere ska jag ha?
Kapacitet mäts inte i ampere utan amperetimmar. Att folk kallar blandar ihop dessa begrepp är en folksjukdom fullt i klass med särskrivning. ;)

Ju större ju bättre är ju tumregeln men hur stort som helst behöver man ju inte.
av BM
#781490
Hej jonasuppling.

Jag har nyligen skaffat mig en V70 Drive MY11. Jag har tyvärr ingen aning om vilket batteri jag har i bilen. Däremot har jag en kamrat som även han haft en Drive MY11. En morgon startade inte hans bil för att batteriet var dött. Han blev uppmanad av sakkunniga att skaffa ett kraftigare batteri än det som satt i från fabrik. I hans fall fick han den uppmaningen med tanke på att han ofta på vintertid använde sin motorvärmare.

Det kanske kommer ett till upplägg under dagen om vilket batteri jag har i min bil.

/BM
av BM
#781527
Jag orkade skruva lite på bilen idag också :)

I min Drive MY11 sitter ett Volvo originalbatteri.
80Ah
700A
Reserve capacity 135 min.

/BM

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

HUD (Head Up Display) skulle jag verkligen priorit[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/