- tor 18 jul 2013, 13:34
#771101
Jag menar fabriksbyggda.
Du behöver nog inte googla så länge eller söka på forum för att hitta hur många exempel som helst. Min kollega har en A4 2,0TFSI 180 hk MY11 som gått ca 8 000 mil. Efter fem-sex längre verkstadsbesök hade de fortfarande inte lyckats lösa problemen. Bilen gick ok på bensin men illa på etanol. I december renoverade de toppen (40 000 tror jag att det kostade men gick på garantin då bilen var 2 år). Den gick sedan bra till i maj då min kollega tankade etanol igen. Kanske är Audi dåliga på att bygga etanolbilar men med tanke på att Saab, Ford m fl och i viss mån VOlvo (topparna på långmilade 2,5FT har rasat) haft problem med etanolbilar samt att kortare serviceintervall alltid gäller trots att motorerna är modifierade skulle jag tveka på att börja köra etanol i en bensinturbobil.../PH
Du behöver nog inte googla så länge eller söka på forum för att hitta hur många exempel som helst. Min kollega har en A4 2,0TFSI 180 hk MY11 som gått ca 8 000 mil. Efter fem-sex längre verkstadsbesök hade de fortfarande inte lyckats lösa problemen. Bilen gick ok på bensin men illa på etanol. I december renoverade de toppen (40 000 tror jag att det kostade men gick på garantin då bilen var 2 år). Den gick sedan bra till i maj då min kollega tankade etanol igen. Kanske är Audi dåliga på att bygga etanolbilar men med tanke på att Saab, Ford m fl och i viss mån VOlvo (topparna på långmilade 2,5FT har rasat) haft problem med etanolbilar samt att kortare serviceintervall alltid gäller trots att motorerna är modifierade skulle jag tveka på att börja köra etanol i en bensinturbobil.../PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24