Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#768558
Just så, 5 meter ska det vara


Men inte nämnvärt sämre heller
#768728
Hej igen. Har nu testat ytterligare.
Som tidigare beskrivit har jag dragit en 100 cm lång USB-förlängningssladd kopplat till USB-utgången i mittkonsolen. När jag kopplar in den 90 cm långa fabriksmonterade USB-sladden från Brodithållaren in i USB-förlängningssladden så sjunker laddningsindikatorn med ca 1% på 6 minuter när jag har allt igång på min iPhone som BT, GPS, 3G, Spotify som streamar och bildskärm på ca 70%.
Det samma händer med laddningsindikatorn om jag kopplar Brodithållarens USB-kontakt direkt in i medföljande cigg-uttagsadapter och in i cigguttaget! Streamar då Spotify ut genom iPhonehögtalaren. Alltså ingen USB-koppling alls och cigguttaget borde ge bättre ström jämfört med USB-uttaget, eller har jag fel?
Nu det intressanta: när jag inte använder Brodithållaren och kopplar iPhone med 100 cm ladd/synckabel in i USB-uttaget eller in i cigguttaget så har jag långsamt stigande laddning i iPhone med samma aktiviteter. Jag har t.o.m provat med att ansluta iPhone med 100 cm ladd/synckabel in i min 100 cm USB-förlängningssladd och sen in i USB-uttaget och iPhone laddar långsamt. Har testat ytterligare och skarvat in ytterligare en 20 cm och en 30 cm USB-förlängningssladd, totalt alltså från iPhone till USB-uttaget i mittenkonsolen ca 250 cm USB-sladd och iPhone laddar fortfarande!!!

Jag ringde igår upp Brodit och frågade lite grann och fick besked att min aktiva Brodithållare inte drar ström själv och man sa att det inte borde vara några laddningsproblem om jag använder USB-hållaren direkt in i cigguttaget med medföljande ciggadapter.

Brodithållaren har tillverknings nr 548402 och har inbyggd laddning och multibrand glasantenn. Min fundering är nu naturligtvis om det är nåt fel på själva Brodithållaren då laddningen funkar när jag inte använder Brodithållaren utan tom kan ladda med en 250 cm låg USB-koppling bestående av 4 olika USB-sladdar.

Kan nån ge mig ytterligare synpunkter, vore det vettigt att begära en utbyteshållare? Vill naturligtvis ha en med extern antennmöjlighet då jag ser att mottagningen är betydligt bättre än om jag bara har iPhones inbyggda.

Hoppas på svar.

Mvh
Jannek999
#778544
Efter mycket funderande och lite testande så visade det sig att det måste ha varit nåt fel på den fabriksmonterade USB-sladden som kommer direkt från Brodithållaren. Pillade isär hållaren och ersatte den fabriksmonterade med en ny 1-meters iPhone USB-laddkabel inköpt på KjellCo. Sedan har jag skarvat den med en vanlig 60 cm USB2 förlängningssladd och sedan räckte det precis till att dra USB-kablaget in under mittkonsolen och in under och upp igenom mittenfacket och sedan pluggas in i USB-uttaget.
Kör nu både musikspelare, TomTom , BT och stänger inte av WiFi, trots detta laddar iPhone stadigt men långsamt.

Hoppas detta hjälper någon annan med liknande fundering och problem.
hälsning
jannek

En liten uppdatering. Köpte mig ett pa[…]

Det är definitivt ett intressant projekt som […]

Tjena, hade felkod för lambda och LMM, radera[…]

Svajig tomgång

Hej, ny här då'ra men har en fråg[…]