- fre 21 apr 2017, 21:50
#1167755
När jag drar släp på leråker behövs fyrhjulsdrift mer eller mindre ständigt. Jag inbillar mig att inspirerad körning på bra underlag, med åtskilliga gaspådrag och dito släpp, ger mer in- och urkoppling av kopplingen. Enligt dokumentation om kopplingen på Borg-Warners sidor är det normala beteendet att den kopplas in när den behövs, eller bilen i alla fall tror den behövs, och sen släpper när momentuttaget från motorn minskar.
Så en slirig start med vagnen efter och sen fortsatt färd över leråkern ger kanske bara en inkoppling, och därmed minimalt med slitage?
Jag vet inte, men det är inte alltid som saker är som man först tror.
Så en slirig start med vagnen efter och sen fortsatt färd över leråkern ger kanske bara en inkoppling, och därmed minimalt med slitage?
Jag vet inte, men det är inte alltid som saker är som man först tror.
Anders, XC70 D5 AWD 2012.