Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Etter å ha endret fargen på belysningen i instrumentclusteret http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=86725 måtte jeg jo naturligvis også endre "velkomstbelysningen" foran i bilen slik at denne matcher instrumentet i farge :D
Jeg brukte samme teknikk som på instrumentlyset, altså et tynt fargefilter foran led modulene.
Venstre fotbrønnslys er bare å pirke ut av holderen sin, demontere ledningen i kontakten (for å lette arbeidet), fjerne plastlinsen på led´en legge på filter, sette tilbake linsen, koble ledningen til og trykke modulen på plass igjen.
Bild
BildBild
Høyre fotbrønnlys kan muligens pirkes ut på samme måte, men jeg skrudde av den store plastbiten som er under hanskerommet (som belysningen sitter montert i) og løsnet led modulen fra baksiden. Led modulen tror jeg er identisk på begge sider, så samme teknikk for å legge inn fargefilter.
Bild
Bild
Midtkonsollen er mer tricky å komme til, og noen stor demontering hadde jeg ingen ønsker om å begi meg ut på, så jeg brukte en "latmannsvariant" ;
Klippet fargefilter til litt større enn led-lampen (for å unngå hvitt strølys på sidene) -la en dråpe superlim midt på filterbiten og trykket den på plass fra utsiden (baksiden av midtkonsollen).
Bild
Bild
Perfekt og lettvint, men ganske permanent så de som ønsker å bytte farge ofte bør nok heller satse på gjennomsiktig dobbeltsidig tape. :wink:
XC90 USA Köp med motorproblem

Har stiftet gått av och ramlat ner när […]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande […]

Den som löser livslängdsproblemet ho[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Det finns en uppsjö hos Temu när jag goo[…]