Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1234604
estufo skrev:
Princen skrev:
Mans skrev:Efter att det regnat kommer ljudet av porlande och skvalpande vatten ur främre ventilationen i min V70 II 2009 när man svänger.
Det låter som om man har ett akvarium innanför instrumentbrädan. I övrigt är bilen helt torr överallt. Ingen imma och ingen lukt.
Efter ett par dagar utan regn går det över men jag kan inte se att det droppar under.
Jag har lyft plasten framför vindrutan som sitter under torkarmotorerna men även i det utrymmet är det torrt.
Vattnet rinner tydligt över i höger sida när man svänger vänster och tvärt om.
Frågan är alltså om det är en dränering som är igensatt eller ett läckage in som inte skall vara där. Jag har bara haft bilen ett halvår så jag vet inte om det är ett nytt uppkommet fel eller om det alltid har varit så.
Har någon erfarenhet av detta problem?
Hej!
Jag har V70 II -08 med exakt samma skavlp och porlande som du beskriver. Märkte det nu tydligt efter senaste tidens regnande.

Ingen som vet var vattnet kommer in i bilen?
''När man kör i en kurva eller rondell, kan ett ljud av rinnande vatten höras.

På grund av en felaktig svetsning (ett litet hål i ett överlappande område), kan vatten som rinner ner från vindrutan tränga in i torpedväggen.
- Tätning av det (svetsade) område där vindruteramen och A-stolpen möts.

- Demontera framstötfångaren och innerskärmen.

- Borra ett hål för att tappa ur vattnet från torpedväggen på båda sidor (se bilaga).

- Stryk på ytbehandling enligt instruktioner i bilagan.

- Sätt tillbaka innerskärmen och framstötfångaren.''
vart hittar jag denna bilaga har du en länk till den? så man vet vart man ska borra. tack för info
#1558563
Hejsan.

Jag har precis det här felet på min Volvo v70 - 2009

Såg att någon skickade en länk till instruktioner men den länken fungerar inte lägre. Så vore kanon om någon vet vart man kan hitta den! :)

Med vänlig hälsning, Fredrik

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]