Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#682549
mattish skrev:
Bilnörden skrev:
s60r skrev:Laddning av mjukvara på Volvo
Vad gör mjukvaran?
Vad jag kunde läsa så var det att halvljuset inte lyser på läge 0..
Hur hänger det ihop igentligen? Det är väl inte lagligt att åka med bara DRL tända och parkeringen mörklagt?

Det är väl bara ett antal nya bilar från EU som har ett undatag i helbilsgodkännandet och svenska lagstiftning för att åka så, tex om man köper en ny Passat eller Skoda. En V70 elelr XC70 tex är väl olagligt att köra så då nmodellen saknar dispenser och man måste ha bakljuset tänt samtidigt. Eller har man ändrat nu igen ?
av mattish
#682552
VolvoB20 skrev:
mattish skrev:
Vad jag kunde läsa så var det att halvljuset inte lyser på läge 0..
Hur hänger det ihop igentligen? Det är väl inte lagligt att åka med bara DRL tända och parkeringen mörklagt?

Det är väl bara ett antal nya bilar från EU som har ett undatag i helbilsgodkännandet och svenska lagstiftning för att åka så, tex om man köper en ny Passat eller Skoda. En V70 elelr XC70 tex är väl olagligt att köra så då nmodellen saknar dispenser och man måste ha bakljuset tänt samtidigt. Eller har man ändrat nu igen ?
Du har så rätt så rätt.. Vansinnigt är det dessutom, men det håller inte många med mig om... Ska det vara sån här belysning så måste det vara automatik på den så att vi nersatta siktförhållande så tänds riktigt belysning.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]