Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#64316
haxpet skrev:Provkörde själv nya S80 här för en vecka sedan, det var en 2.5T.

Stämmer det att 2.5T i S80 "enbart" har 200 hk? Så står det på hemsidan i alla fall.

Bilen var en automat och växlade mycket fint. Långt mycket bättre än min V70.
Den var tyst, men saknade mycket lull lull. Den var nästan lite naken.

När jag skulle åka iväg så började jag med att rulla sakta, och det började gnissla som faan, så jag stannade och funderade på vad det kunde va, kom inte på något och fortsatte någon meter till, och ljudet fortsatte, så på instrumentbrädan att handbromslampan lyste, men va faan tänkte jag, det finns ju ingen handbroms. Men sen så hittade jag den nere till vänster, och när den äntligen var uppe så gick det bra.

Jag tyckte inte att ratten var plastig, tvätom så var den mycket skön att hålla i, sätena var sköna och växelspaken mycket fin, och lättväxlad. Det var också coolt med startknapp.

Nu var ju jag van att köra automat, men vad händer om man inte är så van och tänker att man ska trycka på kopplingen, då trycker man ju ner "handbromsen". Hur slutar det?

Nåja, när nya V70 kommer så lär jag vara på plats igen. :)
ja den är på 200kh
tror schansen är lite att nån trycker ned "nödbromsen" i tron att koppla ur, då den ej är monterad där en kopplingspedal sitter. större risk att träffa den normala bromspedalen isånna fal, som i alla automat bilar...

Så nu blir det 20" och breddat antar […]

"V50 t5 pcv" eller liknande på You[…]

Vi som beställt EX90

Nu går vi in i maj 2024 och ingen utoms[…]

Jag hade en V50 D2 MY11 när det begav sig, be[…]