Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#654480
Om bilen inte kan användas för det ändamål den marknadsförs så är den behäftad med ett köprättsligt fel som kan ligga till grund för hävning.

Ergo: Påstår Volvo att den är fyrhjulsdriven ska den vara det också.
#654486
andreas_lofgren skrev:Om bilen inte kan användas för det ändamål den marknadsförs så är den behäftad med ett köprättsligt fel som kan ligga till grund för hävning.

Ergo: Påstår Volvo att den är fyrhjulsdriven ska den vara det också.
Problemet är väl att det kan vara hur dålig 4-hjulsdrift som helst utan att de anser sig ha vilselett någon.

Att videofilma gen 4 och gen 5 bestyckade bilar vid samma tillfälle och omständigheter (B20:s backe med samma släp vid samma tillfälle) skulle säkert ge någon effekt vid en uppgörelse, men hur man trasslar sig ur förmånsbil och leasingkontrakt har jag ingen aning om.
#654488
Jag skrev aldrig att det skulle bli lätt :wink: Dock har det skett. Har för mig att det var första generationens Huyndai Santa Fe som ett antal ägare krånglade sig ur eftersom fyrhjulsdriften var oduglig.
#654493
Helt övertygad att TV eller AMS skulle ta upp storyn eftersom det är en så populär modell.
#654501
Jag har fortfarande en förhoppning att det ska gå att lösa. Jag kan inte tro att Volvo/Haldex bygger Gen5 så här ultradåligt.

Jag har åkt Volvo/Haldex i 7 år och 20.000 mil och det har ju haft suveränt uppträdande och aldrig ens varit i närheten av att inte ta mig upp.

Ska kontakta dem igen i nästa vecka innan jag går vidare med något annat.

Trots ny mjukvara så verkar det vara mycket buggar kvar här och där.
#654509
Man undrar ju hur de testade bilen innan de släppte sista mjukvaran. Jag vill verkligen inte tänka mig att de accepterade det uppträdande som du beskriver.
#654511
andreas_lofgren skrev:Man undrar ju hur de testade bilen innan de släppte sista mjukvaran. Jag vill verkligen inte tänka mig att de accepterade det uppträdande som du beskriver.
Trots ny mjukvara så står det i displayen att S/S är deaktiverat. Ändå start/stoppar den i varje korsning. Så testerna kan man ju fundera på.
#654583
Jag har en XC70 D5 AWD Aut Polestar MY11 som är en sen 2011, uttagen i maj 2011 (är det en MY11B då som någon skriver om?).

Kan bara säga att jag försökt provocera den med fullgas från stillastående på lite olika underlag och det har aldrig hänt att framhjulen spinner ensamma. Faktum är att på någorlunda torr väg spinner inga hjul överhuvudtaget ens med Pelle i botten och 460 nm rakt ner i backen - bilen bara rör på sig framåt.

Så MY11 (Haldex 4) verkar åtminstone inte bete sig som du skriver och det finns nog en skillnad, helt klart.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 130

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]