Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 2013xc70
#692274
apersson850 skrev:Inte på min. Men jag har kört en XC60 som zoom fungerade på. Varför det ska skilja vet jag inte.
Ok, det er ikke på min 2013 xc 70. Min sønn er servicesjef hos volvo/reanault og han sa at det var det på xc 60 så han trodde det var det på xc 70 også. Veldig rart om det er forskjell på det? I instruksjonsboka til v70/xc70 så står det at det er zoom! Skal sjekke ut dette! På xc 60 fabrikksmonteres det, på bilen min monterte vi det på verkstedet, men det kan vel ikke ha noen betydning?
Användarvisningsbild
av 2013xc70
#692303
Hei igjen, jeg har sett i instruksjons boken til 2012 v70/xc70. Og det er zomm på ryggekamera!! Skal få ordentlig svar på dette til uken.
av janoverp
#770402
Noen som fant ut noe her. Kameraet er jo helt ubrukelig. Skjeve guidelines og dårlig panorering på bilde. Faktisk det dårligste ryggekameraet jeg har sett. Anyone?? :-(O)
Användarvisningsbild
av apersson850
#770495
Tja, det kan säkert finnas bättre, men min är i alla fall helt användbar. Utnyttjar den minst en gång i veckan när det ska kopplas släp, ibland betydligt oftare än så. Hamnar nästan alltid inom några få cm från kulskålen.
När kameran installeras i bilen ska styrenheten kalibreras efter hur kameran råkade hamna i bilens lucka. Det är ju inte så lätt att få den precis likadant monterad i varenda bil, i och med att håltagningen sker mer eller mindre för hand. Kanske denna kalibrering inte är gjord som den ska, eller kanske monteringen i din bil är så slarvigt gjord att det inte gick att kalibrera kameran ordentligt?
Såvitt jag har förstått hamnar inte linjerna där de ska om kalibreringen inte görs på rätt sätt.
Användarvisningsbild
av Doffen
#770509
Monterte ryggekamera på min MY13 i forige uke.
Etterpå koblet jeg til VIDA, og der kan man aktivere en intallasjonsskjerm, som viser merker som skal passe overens med støtfangeren. Når dette var gjort, så vises akkurat tuppen på kroken, og ledelinjene synes jeg stemmer ganske bra
av janoverp
#770528
Hei, ja da er det ikke kalibrert / installert rett på min bil. Bildet på skjermen ser jo ut som et panoramafoto av støtfanger bak og guidelines er ikke på linje med resten av bilen. Ikke bra....

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos […]

Som jag nämnde-kolla ärvärderna p&a[…]

Har samma dimension och hade också Nokia hak[…]

Problem underrede framstol 740 88a

Jodå. Tack för tipset. Problemet ä[…]