Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#606306
märkte idag att handtaget förardörren både på in och utsidan kärvar när man skall öppna....? någon som känner till problemet??

känns som ett motstånd när man ska öppna inifrån samt utifrån går det trögt :(
#606498
Har uppmärksammat att dörrhandtagen också, iallafall utifrån ofta går trögare än normalt, och har till och med fastnat i utdraget läge. Provade att spraya på smörja utifrån på allt man ser, men det påverkade inget. Så antagligen är det väl mekanismen inuti dörren man måste smörja / få rätt på ??:-/
#606707
rosenlorden skrev:Har uppmärksammat att dörrhandtagen också, iallafall utifrån ofta går trögare än normalt, och har till och med fastnat i utdraget läge. Provade att spraya på smörja utifrån på allt man ser, men det påverkade inget. Så antagligen är det väl mekanismen inuti dörren man måste smörja / få rätt på ??:-/
det där fenomenet har jag oxå... att den fastnar i utdraget läge....
av Raymond
#606800
LazerHawke skrev:
det där fenomenet har jag oxå... att den fastnar i utdraget läge....
Har vært bort detta, har du garanti er det bare å levere det til din lokala handlare. Om du inte har det, så fixar du det (relativt) lett själv på 15 minuter med en T25 Torxmejsel, en fil och lite fett om man är lite händig. Sej till om du vil ha instruksjoner.
#1572511
@Raymond, jag vill ha instruktioner (V70 MY11)

Raymond skrev: Har vært bort detta, har du garanti er det bare å levere det til din lokala handlare. Om du inte har det, så fixar du det (relativt) lett själv på 15 minuter med en T25 Torxmejsel, en fil och lite fett om man är lite händig. Sej till om du vil ha instruksjoner.

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]