Moderator: Moderatorer

#1213703
SBergdahl skrev:Är det 200 m till en spolplatta kan man väl komma undan med det men man måste ju bo i syd och vara solskensbilist av rang om det ska fungera som universallösning.

Sen vill åtminstone inte jag dränka bilen i vatten i onödan om det är tio minus eller så.
Ja visst, sydöstra Norge är mycket soligt vid den här tiden om året Bild
Min bil står still måndag morgon till torsdag em, så det är ganska lättskött. Idag var jag dock tvungen att borsta av stackarn, 2 dm genomblöt snö är ingen bra reskompis Bild
P-huset hemma håller 20 grader året runt, så där löser sej problemen själv.
Och att spola bilen på en spolplatta vid 10 minus är inte helt aktuellt, det går inte. Oavsett om man är lapp eller dansk Bild
#1213714
SBergdahl skrev:Är det 200 m till en spolplatta kan man väl komma undan med det men man måste ju bo i syd och vara solskensbilist av rang om det ska fungera som universallösning.

Sen vill åtminstone inte jag dränka bilen i vatten i onödan om det är tio minus eller så.
Vid -10°C fungerar tryckluft väldigt bra.
Jag bor väldigt nära en spolplatta, eller två faktiskt. Kan inte påstå att det snöar särskilt mycket här i mellansverige.
#1213911
Så, nu åker man ståndsmässigt på vintern med :wink:

Satte på 17" V60 TE fälgarna med Conti viking6, de är som nya. Var iväg och fyllde upp de med luft och de kändes bra mycket bättre att ratta med än de andra 16" vinterfälgarna, känns som ett bra köp även utöver att de är snyggare med :D

Om någon vet vad fälgarna heter tar jag gärna emot det :-)-)

Från:
IMG_3430.JPG
IMG_3430.JPG (483.9 KiB) Visad 9412 gånger
Till:
IMG_3533 - kopia.JPG
IMG_3533 - kopia.JPG (137.03 KiB) Visad 9414 gånger
#1213958
fjohan82 skrev:Snyggt Micce! :-)-)
Fälgen heter Thia...
Blev överraskande bra
Thia var det ja, tack. Alltid kul att veta vad man har :-)-)
#1214064
En snabbtvätt på tomten
Katzenwäsche.JPG
Katzenwäsche.JPG (706.43 KiB) Visad 9392 gånger
#1214119
SvenB skrev:En snabbtvätt på tomten
Fin bil, men var Tomten verkligen redan smutsig?

(Äh har väl pratat för mycket i telefon med kollegorna i Borås idag, samt precis fått i mig en Belgisk Julöl blir så då)


Sålde mina 16" vinterpjucks idag. Köparen hörde av sig redan innan jag fick mail från Blocket om att annonsen var inne :-)-)
#1214123
Micce1980 skrev:
SvenB skrev:En snabbtvätt på tomten
Fin bil, men var Tomten verkligen redan smutsig?

(Äh har väl pratat för mycket i telefon med kollegorna i Borås idag, samt precis fått i mig en Belgisk Julöl blir så då)


Sålde mina 16" vinterpjucks idag. Köparen hörde av sig redan innan jag fick mail från Blocket om att annonsen var inne :-)-)
:lol: :lol: :lol: Jag älskar det här forumet!!

Jag har väl inte gjort något för min bil idag. Snarare mot bilen # nusmutsigbil.
#1214146
Micce1980 skrev:
SvenB skrev:En snabbtvätt på tomten
Fin bil, men var Tomten verkligen redan smutsig?

(Äh har väl pratat för mycket i telefon med kollegorna i Borås idag, samt precis fått i mig en Belgisk Julöl blir så då)
Är du med i "Handarbetes vänner", märker ord? :wink: Nej, jag tvättade inte en Tomte, jag stod på min tomt och tvättade min bil. Är det inte lite tidigt med Julöl? Hoppas att den smakade gott. :!:
  • 1
  • 833
  • 834
  • 835
  • 836
  • 837
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]