Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dynamon
#546687
Bitez skrev:jag tycker det är så roligt att läsa alla kommenterar och tankar... lite OT men, men men.. Jag är inte ironisk eller meningen är verkligen inte o pika trådskaparen men, vad man än har skrivit om PS så tycks trådskaparen ha motsatt mening, eller inte värdesätter det man skriver om PS.. verkar lite som om han redan har bestämt sig för HP, vill ha PS och verkligen försöker övertala sig själv till att just HP är bra nog :)))))))

Skönt att man inte är ensam om o hamna i den båten.. alla dessa förbannade val man måste göra då plånboken säger ngt annat än va hjärtat säger... :))))))))))))))))) Och man måste verkligen kunna övertala sig själv till det mindre kostsamma alternativet... :)))))))))))))))))))
Den hårda begränsningen för mig var inte min egen ekonomiska situation, utan de regler vi har vid beställning av personalbil (en typ av leasing). Att sitta och behöva välja bort tillbehör jag vill ha känns nog därför än mer surt. Jag kommer att tjäna ca 2000 kr i månaden på att ta bilen som personalbil jämfört med att köpa nytt kontant (med lånade pengar) dock. Jag lyckades få med mycket av det jag ville ha, men ej t ex den dynamiska servon(eller vad nu tillvalet hette).

Jag hade först beställt en Passat EcoFuel med Dynaudio ljud, men bilens tillverkningsdatum sköts fram hela tiden. Att sen upptäcka att folk är missnöjda med PS ljudet i nya Volvobilar gjorde mig förstås skeptisk till att beställa det. Jag vill dock inte tappa utrymmet för att montera in en sub, och det lilla jag provlyssnade på PS lät bra, så jag hoppas att jag blir nöjd trots allt (nöjdare än vad jag skulle vara med HP dvs).
av Enzo
#546690
Funk skrev:Enzo: Lär dig läsa en hel text...

Men för att göra det extra lätt för dig:
HP låter på flera sätt bättre än PS, beroende på frånvaron av Audussey, bland annat ett bättre (mindre dåligt) mellanregister , systemet är dessutom grymt oprisvärt.

/Thomas
OK, då ska jag läsa dina "sanningar" då och urskillningslöst acceptera dem som gällande fakta???

Jag ger upp, det går fan inte att diskutera med folk.
Användarvisningsbild
av Funk
#546732
OK, då ska jag läsa dina "sanningar" då och urskillningslöst acceptera dem som gällande fakta???
I lika stor grad som man skall acceptera dina.. svårare är det inte.

/Thomas
#546768
Dynamon: en sak har gällt i säkert 20 år: volvos ljudsystem slår i princip alla konkurrenter inklusive BMW audi etc. Så ett dåligt system får du garanterat inte :)

Iaf om man väljer standardsystemen. Min bror har precis beställt nya A6 med nya Bose-systemet. Skall bli riktigt intressant att jämföra för på pappret är den mycket lik PS: 12 högtalare, 600 W, kupékompensering etc.
#546774
Racetwin2 skrev:Dynamon: en sak har gällt i säkert 20 år: volvos ljudsystem slår i princip alla konkurrenter inklusive BMW audi etc. Så ett dåligt system får du garanterat inte :)
Observera att kvaliteten på stereoanläggningen försämrats markant mellan MY11 och MY12.

High Performance i den XC60 MY11a som jag provkörde var mycket bättre än Premium Sound i den XC60 MY12 som jag nu har.

/ j

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]