Har du cementfot så kommer en 2,5T vara dyrare än en 2,4D, dieslarna sticker inte alls iväg lika mycket i förbrukning vid hård belastning så som en bensinare gör..
Jag har manuell låda, och har inte varit uppe över litern såvida jag inte haft släp, och då har jag bara lyckats tangera 1,0 liter/mil..
Kör jag en hel tank i enbart stadstrafik så hamnar jag på 0,85 om jag kör som jag brukar (Ganska oekonomiskt)..
Att skatten är 4900 för Desmodude beror nog till stor del på att att han har automat, vilket jag antar att bilen du kikat på inte har!?
Har inte haft minsta bekymmer med kupévärme i min, trots att det vid några få tillfällen var under -30 grader ute..
Tror inte du behöver vara det minsta rädd för att köpa 2,5FT för övrigt..
Att bilen drar mer med Etanol än bensin äts med lätthet upp av att Etanolen är så mycket billigare..
Just nu råder det ju lite osäkerhet över Etanolens framtid, så köper du en 2,5T nu så kan du ha sån tur att om X antal år när du ska sälja så är den lika mycket värd som en FT om det nu skulle bli så att Etanolen försvinner eller beskattas så den kostar lika mycket som Bensin att köra...
Sen en liten petitess, säg inte "turbo eller diesel", dieseln är ju också en turbo!
Assumption is the mother of all f ups.