Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
#535628
Fan, jag köpte förresten en 20 liters reservdunk till båten på biltema för en dryg hundralapp. De jävla snåla säljarna ville inte fylla den med soppa. Så jäkla dålig stil, där ska jag aldrig handla igen. :D
av Bitez
#535633
Enzo: fan jag tycker du verkligen gör allt för o inte fatta poängen, och nu när du fått en tråd där du kan fortsätta suga på ämnet så har du gjort det typ med dina 10 senaste inlägg. Vad är det som är oklart för dig...

Den förbannade dunken du köpte kostade väl inte 350.000kr eller??? Du köper inte en brödrost för en halv miljon, och inte en TV heller... var vänlig och bli lite resonlig.

Vid en bil affär, framförallt en ny sådan, så är 10-30liter bränsle, eller 70liter bränsle spottstyver i sammanhanget, jag tror det är där det brister för dig, du kan liksom inte göra kopplingen i relavans, alltså bil för 300tkr - 20liter bränsle, brödrost 150kr- limpa bröd

du låter lite som en drömkund för alla ÅF :)))))))

ett litet tillägg till föregående inlägg är, soppan till din dunk skulle kosta mer än dunken, så om jag hade begärt en 10millars vill i sthlm vid köp av en ny bil för 300tkr, skulle inte jag framstå som särskild smart... eller hur... ;)
av Bitez
#535634
vill = villa :))))))))))))))))
av Enzo
#535642
Bitez skrev:Enzo: fan jag tycker du verkligen gör allt för o inte fatta poängen, och nu när du fått en tråd där du kan fortsätta suga på ämnet så har du gjort det typ med dina 10 senaste inlägg. Vad är det som är oklart för dig...

Den förbannade dunken du köpte kostade väl inte 350.000kr eller??? Du köper inte en brödrost för en halv miljon, och inte en TV heller... var vänlig och bli lite resonlig.

Vid en bil affär, framförallt en ny sådan, så är 10-30liter bränsle, eller 70liter bränsle spottstyver i sammanhanget, jag tror det är där det brister för dig, du kan liksom inte göra kopplingen i relavans, alltså bil för 300tkr - 20liter bränsle, brödrost 150kr- limpa bröd

du låter lite som en drömkund för alla ÅF :)))))))

ett litet tillägg till föregående inlägg är, soppan till din dunk skulle kosta mer än dunken, så om jag hade begärt en 10millars vill i sthlm vid köp av en ny bil för 300tkr, skulle inte jag framstå som särskild smart... eller hur... ;)
Nej, 70 liter soppa till alla bilar en återförsäljare säljer på ett år är ingen jävla spottstyver, du kan säkert räkna själv. Räkna dessutom med lönekostnaden för den tid det tar att fylla på det där så ska du få se.

Visst, jag tror säkert du kan få den tjänsten om du avtalar in det, men det tas med i beräkningen av ditt slutpris, räkna med det.

Huruvida du framstår som smart eller inte lämnar jag åt andra att bedöma.

Var går gränsen då enligt dig, nånstans mellan 100 och 350000 kronor tydligen.

Men jag fick inte ens 1 dl bränsle av Biltema, det borde jag alltså få enligt ditt resonemang? Man ska alltså alltid få nånting på köpet så fort man handlar nåt. Ska börja köra med det på ICA nästa gång. "Men, jag har faktiskt handlar för 1108:- kronor här, jag vill nog ha en Dubbeldajm på köpet".

Alltid kul med humor på forum som ditt inlägg! ;)
Användarvisningsbild
av Variosboy
#535645
Får man bensin om man köper en gräsklippare = kanske
Får man bensin om man köper en trimmer = kanske
Får man inredning till ett nybyggt hus för 10Mkr = kanske
Får man full tank när man hämtar ut sin nya bil = kanske

Och vad är då avgörande för om detta kanske blir ett ja eller ett nej i slutänden, jo, det beror på vad man kommit överens om när man köpte/beställde, gräsklippare, huset, trimmer eller bilen..

Så enkelt är det ju!?
av Tartryffel
#535646
Om lönekostnaden skulle vara en faktor i sammanhanget så kan man enkelt lösa det genom att ge kunden ett bensinkort och skicka ut honom för att tanka själv.
Angående ICA så är det ju faktiskt så att du får den där rabatten som trogen kund. På ICA i form av en check på 1-2 % av vad du handlat för. Vilket faktiskt motsvarar nånstans mellan halv och full tank på en ny bil.
av Enzo
#535649
Tartryffel skrev:Om lönekostnaden skulle vara en faktor i sammanhanget så kan man enkelt lösa det genom att ge kunden ett bensinkort och skicka ut honom för att tanka själv.
Angående ICA så är det ju faktiskt så att du får den där rabatten som trogen kund. På ICA i form av en check på 1-2 % av vad du handlat för. Vilket faktiskt motsvarar nånstans mellan halv och full tank på en ny bil.
Tja, du får väl nånstan mellan 6-10 procent normalt när du köper en bil, varför ska just en extra rabatt i form av bränsle ingå?

Klart att lönekostnaden är en faktor, så fort en anställd gör nåt så har han eller hon lön. Och ska 1000 bilar tankas på ett år så tar det många timmar ...
av Enzo
#535650
Variosboy skrev:Får man bensin om man köper en gräsklippare = kanske
Får man bensin om man köper en trimmer = kanske
Får man inredning till ett nybyggt hus för 10Mkr = kanske
Får man full tank när man hämtar ut sin nya bil = kanske

Och vad är då avgörande för om detta kanske blir ett ja eller ett nej i slutänden, jo, det beror på vad man kommit överens om när man köpte/beställde, gräsklippare, huset, trimmer eller bilen..

Så enkelt är det ju!?
Ja, men man kan som sagt inte räkna med det, vilket en del ju verkar tycka.

Vad gäller ev. goodwill så är den försumbar. Jag fick full tank när jag köpte min xc70 06a, men likförbannat valde jag en annan säljare för min nästa bil helt enkelt för att jag fick bättre pris där. Men visst, en del kanske värderar en full tank högre, jag vet inte. Det är väl såna som Bitez kanske ...
av perhall
#535656
Eftersom marginalen på bensin - och en del annat, t ex v-däck - är så liten är det ju ingen större idé att ge varje kund full tank. Och som sagt så är det ytterligare en sak att fixa om bilen ska tankas innan leverans. Men jag har på flera BMW-firmor i Tyskland fått full tank fast jag troligen inte skulle dyka upp där igen. Jag tillhör den kategorin som nog hellre betalar 312000 med tom tank än 313000 med full tank.../PH
av dst02
#535685
På mina två tidgare nya BMW (båda under 300 000,-) fick Jag halv tank, på nya V70 DRIVe´n fick Jag 1/4 dels tank, rabatt= anställningspris.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]