Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#535840
Att köra extra för att göra av med soppan är ju bara en mental grej för att man ska tycka att man gör en bra affär.
Men det går åt tid och det är dåligt för miljön.
Lite som att hoppas att åf får svårt att sälja inbytesbilen - då tycker man verkligen att man har fått bra betalt!
Eller bli glad när bilen går sönder inom garantin, så att Volvo minsann får betala!
Däremot kan man ju vänta några dagar med att hämta ut sin nya bil om det är full tank och man ska ut på långtur.
En gång kom min nya bil samma dag som jag skulle flyga till Spanien och vara där två veckor. Jag väntade tills jag kom hem med att hämta den, dels hade jag ont om tid, dels är det kanske trits att börja med att parkera 2 veckor på Arlanda...
PH
Användarvisningsbild
av petkas
#535842
Full tank eller inte(även om jag har lyckas får det dom senaste 5 gångerna),huvudsaken är väl att man känner själv att man har gjort en bra affär och att man bra relation med säljaren så att man kan lita på denna(så mycket man kan lita på en bilförsäljare) o återvända gång på gång o känna sig nöjd. :D
av dst02
#535880
Hade vart värre om man inte fick tillräckligt med div vätskor i bromsvätskebehållaren,servoolja,motorolja och kylvätska :P
Användarvisningsbild
av AndersP
#535912
Alla fattar väl poängen.....med trådslaparens inlägg.
Alla liknelser är bara tröttsamt.
Alla som gör en affär och får något extra utöver avtal blir väl glada.
Motsvarar inte förväntningarna det man får blir man besviken såklart.
Sen om förväntningarna inte står i proportion till vad som är rimligt så blir det jobbigt hela tiden.
Själv har jag fått full tank en gång dock inte senaste gången
Den gången jag fick det var det avtalat
Senaste gången var det inte avtalat.
Fjöl av nu.
:P
av Cox
#536046
Jag har fått fulltank, i samband med alla mina bilköp beg som ny.
kan ju vara så att jag har haft tur med generösa säljare :D
Användarvisningsbild
av MartinS
#771356
Jag var med min gamle far och hjälpte han beställa ny bil igår och det var inga större problem att få säljaren att gå med på att leverera bilen med full tank, när den nu kommer. Detta efter allt annat var överenskommet. Klart ni skall ha full tank i er nya bil resonerade han. Men hade man inte "frågat" hade den ju såklart varit ganska torr vid leveransen.
Användarvisningsbild
av Strebern
#771615
Full tank på en ny bil = fis i rymden för säljaren.
Be om det vid kontraktskrivning och ni får det.

Att däremot dribbla innan leverans och be om extratank på bef bil och annat larv = säljaren blir bara trött.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Problem underrede framstol 740 88a

Jodå. Tack för tipset. Problemet ä[…]

Bakspoiler 854 se 96:a

Har du bakvingen kvar? Tråden är f[…]

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos ha[…]

Dagen har ägnats åt lite bilfix nu n&au[…]