Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
#477683
Kan meddela att jag nu fått prisförslag och det skulle kosta 5766:- Då är det billigare med själrisken om man nu skulle råka köra emot :wink:
Användarvisningsbild
av AndersP
#477717
Honke skrev:Kan meddela att jag nu fått prisförslag och det skulle kosta 5766:- Då är det billigare med själrisken om man nu skulle råka köra emot :wink:
en lyx värd att ha :-O)
av pergrein
#477826
Honke skrev:Kan meddela att jag nu fått prisförslag och det skulle kosta 5766:- Då är det billigare med själrisken om man nu skulle råka köra emot :wink:
Fick du veta vad varje del kostar eller fick du bara priset? Det var ju inte så faligt dyrt att eftermontera då....

Mvh
Per
#660107
Jag lånar lite i tråden.

Har en v70 -2010.
Undrar om det är framdragit kablar redan och man bara kan byta Med dimljusramar parkerings assistans soim finns att köpa. har parkerings assistans bak idagsläget. Funderar på att köpa in R-design ramarna för dimljusen & då finns det med parkjeringsassitans.

Känns dock onödigt med den modellen om jag inte kan koppla in dom utan att betala massa pengar till tex Bilia.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1576669
Trådlyft, men ändå... :-)

Inget kablage är förinstallerat, allt måste göras från grunden. Inte så våldsamt svårt men lite pilligt. Det är tre olika kablage som måste installeras och kopplas samman:

1. I främre stötfångaren, till alla fyra sensorer. Det kopplas sedan vidare till..
2. Kablage under höger strålkastare, in i kallzonen och genom torpedväggen till bakom/under handskfacket och strax nedanför A-stolpen. Det kopplas sedan till...
3. Kablaget ända bak till under bagagerumsgolvet, ansluts till styrenheten för parkeringsvarnare.
D4 5cyl rycker/knackar

Rensa/rengör laddtrycksmätaren fö[…]

Förhoppningsvis är det felet. Annars ka[…]

Tack allihop, detta var precis vad jag ville vet[…]

Följer: behöver också byta kompre[…]