Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#533843
Å fasiken, finns det inte till Iphone, till Android lurar och till Android surfplattor finns ju ju hur många som helst.

Jag kör både på min telefon och på min Andoridsurfplatta (båda med bluetooth) när jag vill större display.

Det funkar ju på Windows också och på Windows mobile med bluetooth.
#536571
Nå har jeg fått min ELM 327. Men av en eller annen grunn vil ikke min Galaxy Tab koble seg til via bluetooth.
Får bare feilmelding når jeg prøver å koble til.
Men med min Nokia N8 så kobler den fint til. Men der finner jeg ikke noen programvare å bruke.

Noen som har tips til hva som er feil mot min Tab?
Eller forslag til programvare til N8?
#536613
Jag kommer åt Realtime Information i Torque med ELM327 bluetooth, men det går inte att läsa felkoder på min V70 D5 -02. Är det någon som lyckats läsa felkoder på sin Volvo med ELM327?

Christoffer
#536690
Doffen skrev:Nå har jeg fått min ELM 327. Men av en eller annen grunn vil ikke min Galaxy Tab koble seg til via bluetooth.
Får bare feilmelding når jeg prøver å koble til.
Men med min Nokia N8 så kobler den fint til. Men der finner jeg ikke noen programvare å bruke.

Noen som har tips til hva som er feil mot min Tab?
Eller forslag til programvare til N8?
Till Nokia (Symbian) så finns bl.a. gratisprogramvaran "OBD Scope" Den har inget snyggt gränssnitt men det skall iaf fungera att få upp mätare och loggar etc. Även att lägga till egna parametrar.
#536831
I början av tråden är det någon som undrar vad T står för i Garmins typbeteckning, exempelvis 3790T. Det betyder att navigatorn också är utrustad med trafikmottagare för TMC via RDS.

LM står för livstidsabbonnemang av kartuppdateringar.
#536924
d98josu skrev:Först måste man para elm med telefonen. Därefter leta upp namnet i torque appen under nån inställning. Annars vet inte torque vilken bt enhet du vill prata med.
Problemet mitt er at Galaxy Taben ikke vil pare seg med OBD dongelen, får bare opp feilmelding.

Men har nå testet imot telefonen min, Nokia N8 og ved bruk av OBD Scope.

Fungerte meget bra, men klarer ikke å lese ut feilkoder. Får iallefall opp at det ikke finnes feil, men nekter å tro at ingenting er lagret i styreenhetene. Eller klare denne bare å lese av aktive koder ?

Testet litt med motor moment og kraft, og må si jeg ble litt overrasket over tallene jeg fikk ut.

På min V70 II 2.0 D så registrerte den ett peak på 360 nM og 150 hk, motoren er oppgitt til 310 nM og 136 hk.
Men hvorvidt man kan stole på tallene 100% vet jeg ikke.

Men fornøyd så langt :)
#536946
Doffen skrev:
d98josu skrev:Först måste man para elm med telefonen. Därefter leta upp namnet i torque appen under nån inställning. Annars vet inte torque vilken bt enhet du vill prata med.
Problemet mitt er at Galaxy Taben ikke vil pare seg med OBD dongelen, får bare opp feilmelding.

Men har nå testet imot telefonen min, Nokia N8 og ved bruk av OBD Scope.

Fungerte meget bra, men klarer ikke å lese ut feilkoder. Får iallefall opp at det ikke finnes feil, men nekter å tro at ingenting er lagret i styreenhetene. Eller klare denne bare å lese av aktive koder ?

Testet litt med motor moment og kraft, og må si jeg ble litt overrasket over tallene jeg fikk ut.

På min V70 II 2.0 D så registrerte den ett peak på 360 nM og 150 hk, motoren er oppgitt til 310 nM og 136 hk.
Men hvorvidt man kan stole på tallene 100% vet jeg ikke.

Men fornøyd så langt :)
Den läser bara aktiva koder. Jag har samma på min Ecoroute HD. De enda gångerna jag fått felkoder är när jag haft ett verkligt fel. Har ex haft fel på etanolhalten och då får jag upp en felkod med en förklaring som jag dessutom kan släcka om jag vill. Alla fel Ger inte heller felkoder. Jag har ca 4000 felkoder i min Ecoroute HD.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]