Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#539371
Herrejesus! Snudd på Ocker. Och jag har inte ens diesel / värmare. Inte värt pengarna för mig alltså. Ja, då fortsätter jag med Ecoroute HD på samma sätt jag med. Tycker dock att Volvocars är inne på rätt spår om än alldeles för sent.

Som skrivits i en tidigare tråd skapad av Variosboy så finns det lite att önska vad gäller mjukvara och intergration till displayer etc i V70:n En del har bättrats med MY12 men det finns massa godsaker att integrera bättre. Jag kan reta mig på enkla saker som att albumbilder och foton inte visas ens i den nya displayen när man spelar en låt eller någon ringer upp. Min bror beställde just nya A6 och där klarar den av det. iaf albumbilder. Hans A6 hade dessutom 2 förberedda kortplatser för 3 x 32 Gb minnesort utöver USB-ingången. Mycket bra om man som jag vill hålla isär barnens musik från ens egen och CD/USB-böcker etc.

Nåja - man får avvakta och se vad som händer. Förhoppningsvis kommer det mjukvaruuppdateringar.
#543310
Har köpt en OBD2 ELM327, men den vill inte ansluta till luren (torque)
När jag ansluter OBD till uttaget så blinkar alla dioder sen lyser bara den röda knappen.
Måste ja köpa nått mer till telefonen lr räcker det med torque appen luren å OBD:n
#543346
Har du kollat så att de är rätt ihopparade? D.v.s. Har du gett rätt kod för att ansluta/para ihop enheterna?
Har du Androidtelefon?
Vet att I-Phone och Blåtand inte fungerar bra men Android och blåtand skall fungera.
#543366
nille85 skrev:Har köpt en OBD2 ELM327, men den vill inte ansluta till luren (torque)
När jag ansluter OBD till uttaget så blinkar alla dioder sen lyser bara den röda knappen.
Måste ja köpa nått mer till telefonen lr räcker det med torque appen luren å OBD:n
Må koble telefonen og ELM 327 via telefonens blåtann paring. Så kan du starte programmet å koble programmet opp mot ELM 327
#543536
med Android måste du ofta aktivera telefonens synlighet. det gör du i blåtandsinställningarna.

sedan skall det gå att para ihop enheterna.
#543555
nille85 skrev:har en android lur
borde ja inte få upp en enhet när jag slår på blåtanden?
såg att koden jag skulle använda var 1234
koden for ELM 327 enheten er vel 6789 ?

Du burde vel få opp enheten ja. Om ikke du prøver å søke etter den da?
#543567
Racetwin2 skrev:med Android måste du ofta aktivera telefonens synlighet. det gör du i blåtandsinställningarna.

sedan skall det gå att para ihop enheterna.
Om man parar ihop från telefonen (det normala) behöver man inte sätta att den skall vara synlig, om jag har rätt för mig.
Generellt brukar det vara så här med enheter, i detta fallet ELM327:
1. sätt ELM327 i "parningsmode", de flesta enheter är inte i detta läge bara för att BT är igång.
2. "sök enheter" med telefonen, telefonen behöver inte vara synlig vad jag vet
3. När ELM327 hittats av telefonen skall det finnas något menyval "para ihop"
Med reservation för lite fredagströtthet
#543638
Försöker förgäves hitta Garmin Mechanic på Android Market. Någon som vet varför den inte finns där? Dyker upp när man googlar via webben, men lyckas inte ladda ned den vägen.

/awwd
#543650
Om den inte syns i market brukar det väl vara att den inte finns för din telefon eller android-version, har för mig att market känner av det där.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]