Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#606434
Är det någon som sett till en App som klarar att läsa av Haldex aktuell låsning? Hade varit riktigt kul att kunna se den realtime.
#1174613
Bumpar istället för att skapa ny tråd.

Vad kan man egentligen läsa ut ur en D4 VEA MY2016 genom blåtand till en android-app? Jag undrar speciellt om det är möjligt att läsa ut motoroljevolym i %, d.v.s. mer exakt än "tillräckligt" eller "inte tillräckligt" som är enda möjligheterna i kombiinstrumentet.
#1174620
Vet inte säkert men misstänker att svaret på din mer specifika fråga är nekande. För att se oljenivån mer exakt måste du nog koppla upp dig med VIDA/DiCE. Är rätt säker på att den underliggande, ganska kontinuerliga, parametern som styr den i mitt tycke löjliga indikationen i färddatorn går att se den vägen men tror inte den är tillgänglig med mer generisk utrustning för närvarande.

Rent generellt tycker jag ändå en liten OBD-II läsare med BT eller WiFi och en bra app på telefonen är värt att ha, särskilt med tanke på att det hela kostar nästan ingenting. Har själv en Vgate iCar 2 som jag använder tillsammans med DashCommand på min iPhone. Det är alls ingen ersättning för VIDA/DiCE men läsaren, som inte är större än en tändsticksask ungefär, finns alltid i bilen och telefonen har man ju för det mesta med sig. Och för första hjälpen samt för att följa/logga parametrar under färd är detta bättre än ingenting.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]

XC90 eller V90CC

Jag köpte en V90 CC i maj 2023, som ersä[…]

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]