Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#995886
Är skölden verkligen dålig?

Som skölden ser ut...... ja tänkte inte på vart den satt. Satt den kanske skruvad bakifrån med dom skruvarna som håller navet tro?
Användarvisningsbild
av StefanN
#995890
Inte dålig kanske men inte ny, vill ju ha det fint även där man inte ser. Fram var det inga problem att byta den då den ser lite annorlunda ut. Skulle va bra med en sprängskiss.
av Uninium
#995906
StefanN skrev:Inte dålig kanske men inte ny, vill ju ha det fint även där man inte ser. Fram var det inga problem att byta den då den ser lite annorlunda ut. Skulle va bra med en sprängskiss.


Personligen skulle jag skita i det såvida den inte är totalt söndertuggad av rost.
Bild
gifs upload
av berrabus
#1115056
Bytte mina belägg bak idag och det gick smärtfritt.
Vill tacka henso och Diil för eminenta beskrivningar på sid3.

Om man lossar oket innan motorn kommer man åt med T30 bits för att lossa motorn.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1115144
Precis, bytte mina belägg nyss, snurrade tillbaka motorn med 12 v, tog ju bara några sekunder.
av Jimpen89
#1115152
Addict skrev:Förstår inte varför man lossar motorn när det är så enkelt att lösa med 12V...
Jag förstår det.
För en som vet hur man ska göra är det såklart enkelt. För den som inte vet eller kan är det svårare. Många saker du tycker är svårt tycker någon annan är lätt precis som du tycker om detta. Vi alla har olika färdigheter
Användarvisningsbild
av apersson850
#1115157
Jag vet mycket väl hur man får fart på en elmotor, men jag skruvade bort den och snurrade tillbaka den lilla domkraften mekaniskt ändå. Var enklare att ta fram en XZN 8 än fixa fram ström till motorn.

Jag begriper inte varför biltillverkarna gör sådan idiotkonstruktioner till bromssköldarna. Man blir ju i praktiken tvungen att skära itu dem och sen punkta ihop dem igen, när de är på plats.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]