Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
#443081
Var idag å prøvde den nye S60, og fikk muligheten til å teste DAB. Hører mye på radio selv og da er jo DAB virkelig tingen.
Er det noen som har ettermontert DAB i V70 II 2008 ? Har ifra før av High Performance anlegget.
Volvo skal ha 3000 NOK for kitet og installeringen av programvare. Monteringen tenkte jeg å utføre selv.

Fikk samtidig tilbud på Sub til bilen. Inklusive programvare, sub og evt kabelmatte så kommer det på 4000 NOK.
Er det verdt det? Klarer ikke å finne noen monteringsanvisning på Volvo sine sider.
av JHg
#443083
Det går inte att eftermontera Volvos egna sub.
#443391
Har oxå kollat upp eftermontering av sub, men enligt Volvo Torslanda så finns ingen separat mjukvara tillgänglig...
Dessutom är den optiska signalkabeln integrerad i kabelmattan som monteras i bilen vid "nybilsmontering" av sub.

Hittar du andra uppgifter ang submontering så posta gärna här, jag skulle gärna vilja ha subben själv, har sub i min -02, -04 o -08, men till -10 V70 2.4d Business Summum (kampanjbil) kunde man inte välja till varken 18" hjul lr sub... :-(
av Enzo
#443426
borstarmicke skrev:Har oxå kollat upp eftermontering av sub, men enligt Volvo Torslanda så finns ingen separat mjukvara tillgänglig...
Dessutom är den optiska signalkabeln integrerad i kabelmattan som monteras i bilen vid "nybilsmontering" av sub.

Hittar du andra uppgifter ang submontering så posta gärna här, jag skulle gärna vilja ha subben själv, har sub i min -02, -04 o -08, men till -10 V70 2.4d Business Summum (kampanjbil) kunde man inte välja till varken 18" hjul lr sub... :-(
Det gäller som sagt för 09 och framåt. Tidigare kunde man uppdatera. Om det sedan finns prylar kvar i lager är en annan fråga.

Men det finns ju fullt av andra subbar annars.
#443476
Ta ett råd och glöm Volvos sub i alla fall, tror den har för litet format för att det ska spela (!) tillräckligt stor roll. Jag saknar den inte i nya bilen (har High Perf i både nya och gamla V70:n)
Användarvisningsbild
av Doffen
#443591
Min vurdering er av Volvos sub fungerer veldig bra, i tillegg til at den ikke stjeler plass i bagasjen.

men fikk følgende svar i fra Volvo idag på min forespørsel om DAB og Sub
Volvo Norge skrev:
Hei,

Takker for din henvendelse.

Nei, varken subwoofer eller DAB går att eftermontera. Subwooferna blir endast levererad fabriksmonterad och kan inte eftermonteras. När det gäller DAB radio så måste bilen ha en speciell fabrikspreparation för å kunna uppdatera radion med detta. Dessvärre har inte den ovan nämnda bilen det! Så dessvärre finnes det ingen lösning ifrån Volvo på att uppgradera den här bilen med subwoofer eller DAB!

Mvh
Kundesenter
Camilla Aalborg
Så på min bil, som er en MY08 er det ikke mulig med noen av delene.
Användarvisningsbild
av SagaPer
#639376
Jeg har en Volvo XC70 Summum 2009 modell uten DAB prep. Skrev en e-post til Volvo Personbiler Norge den 14. februar 2012:
Til Volvo Norge.

Hei, jeg har tidligere fått beskjed om at radioen i min bil ikke kan oppgraderes til DAB pga manglende prep kabel i produksjon.

I 2017 slukkes FM-nettet i Norge. Hva gjør Volvo for at min bil og tilsvarende modeller vil ha en fungerende radioløsning?

Har Volvo funnet en løsning pr dato og kan denne eventuelt ettermonteres i min bil? VIN nr: YV1B....................
Fikk dette svaret fra Volvo Personbiler Norge den 15. februar 2012:
Hei, takk for din henvendelse. I dag finnes dessverre ingen løsning på hvordan man skal kunna konvertere nåværende FM radio til DAB idag. Det jobbes i Gøteborg med å se på ulike løsninger.

Med vennlig hilsen
Anne Berit Austheim Ohme

Kundesupport

Volvo Personbiler Norge AS
Lienga 2
N-1411 Kolbotn
Norway
Min lokale Volvo-forgandler (Frydenbø) er helt overbesvist om at Volvo kommer opp med løsninger som gjør at man kan oppgradere til DAB.

Noen her inne som jobber på Volvo som vet noe mer om "DAB-prosjektet" hos Volvo i Göteborg?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]