Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
#372142
XC90_Executive skrev:Har kört runt med en V50 1,6 DRIVe idag. Den går faktiskt riktigt bra i snön med! För det har kommit 2-3 dm till tyvärr...... :???:
Nja, allt är ju relativt :mrgreen: ;-//
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#372151
Amli skrev:Nja, allt är ju relativt :mrgreen: ;-//
Ja, absolut! :wink: Men för att vara framhjulsdriven går den faktiskt riktigt bra i snön. Var ett par nyare BMW som hade riktigt stora problem med fästet innan såg jag.

Ska ut nu igen, men det blir med S80 V8 awd. Den går som på räls trots 245/40 18" höghastighets-friktionsdäck! :-)-)


Ang snön så har jag inget emot det. Men eftersom det just nu är plusgrader, så är det inge kul. Snö och 5-10 minus funkar annars!
Användarvisningsbild
av kave
#372451
XC90_Executive skrev: Ja, absolut! :wink: Men för att vara framhjulsdriven går den faktiskt riktigt bra i snön. Var ett par nyare BMW som hade riktigt stora problem med fästet innan såg jag.
Dessvärre finns det väl i i dagsläget inget sämre på marknaden vad gäller framkomlighet i snö än en BMW. Ju större motor desto ännu sämre blir den dessvärre.

Nu kommer snart ni vet vem in här och talar om att han minnsann kört på vägar med snö med sin 335 så jag kan väl säga det direkt, det är ju fullt möjligt även om det är det sämsta.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#372617
kave skrev:Dessvärre finns det väl i i dagsläget inget sämre på marknaden vad gäller framkomlighet i snö än en BMW. Ju större motor desto ännu sämre blir den dessvärre.
BMWs xDrive brukar ju komma mycket högt i alla tester vad gäller framkomlighet.
av Amli
#372646
VolvoB20 skrev:
kave skrev:Dessvärre finns det väl i i dagsläget inget sämre på marknaden vad gäller framkomlighet i snö än en BMW. Ju större motor desto ännu sämre blir den dessvärre.
BMWs xDrive brukar ju komma mycket högt i alla tester vad gäller framkomlighet.
Och när det gäller funktionalitet rent generellt.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1219168
plamek skrev:Är det någon som har funderat/installerat "skyddsplåten" i aluminium under motorn som finns som originaltillbehör?
Den här tråden är lika antik som ett postkontor, men om någon (som jag) råkar hamna här via en sökning så ja, jag har plåten under min bil.
Bra att ha om man råkar dunka i något. Tämligen stabil konstruktion. En konsekvens är att man behöver en pelarlyft och en medhjälpare när man ska byta olja på den. Lyfta plåten upp och ner ensam är inte lätt.
Jag har inte varit i hårt med den, men det skrapade lite när jag försökte köra mellan två åkrar. Vägen där mellan gick nog lätt med traktor, men påminde mest om ett platt stenröse... Blev stående med diagonalspinn och det dunkade till lite när jag skulle backa och få ett annat spår.
av andersuw
#1219182
Även jag har den skyddsplåten på min V70 -15. Än har jag dessbättre inte haft någon "användning" för den. Men efter ett fall där det var nära ögat för min V70 -02 tyckte jag det kändes bra att klämma dit något rejälare än plastskölden på min "nya" bil.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]