Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av adyvaly
#361182
Jag har en s80 2.4d "07 årsmodell och när jag startar bilen det hörs en missljud i motor tills den börjar bli varmt(20-25 min),jag var till volvo service och dem vet inte vad är problemet(vid kontroll under 3 dagar,kunde inte ljudet höras,missljud från koppling eller transmission,kontroll av missljud från transmission kall motor.Orsak aggregatsrem.Bedöms som att det inte är något problem med att köra vidare)beslut från från Davidson bil AB i Växjö,kan någon hjälpa mig? :roll: ??:-/Om du vill lyssna ljudet ,
Användarvisningsbild
av adyvaly
#361201
Tobbev skrev:Vad är det exakt du vill ha hjälp med?

MVh
Tobbe
Om det är någon som kan vad är det for fel,varför det hors den missljud när det är kallt motor?TACK.
Användarvisningsbild
av adyvaly
#361213
Jag var i davidson bil AB i växjö och dem har sagt(vid kontroll under 3 dagar,kunde inte ljudet höras,missljud från koppling eller transmission,kontroll av missljud från transmission kall motor.Orsak aggregatsrem.Bedöms som att det inte är något problem med att köra vidare) jag körde 130 km till växjö och tillbaka for att de ska kolla,och de kunde inte hitta sen mekaniken sa att jag kan prova till en annan volvo verkstad och det gjorde jag men de sa att jag ska gå tillbaka till dem som kollade först,och motorn låter inte som det ska,jag hade bilen i 7 månader och jag vet hur det startade varje gång,och jag provade flera 2.4d och det låter inte som min.
Användarvisningsbild
av adyvaly
#361214
i filmen det hörs inte allt,bättre direkt,och jag har inte sagt att volvo är ett dåligt bil,jätte nöjd med konfort,säkerhet,drift och förbrukning
, dem som måste ta hand om service vill inte göra det.
av Tobbev
#361216
Men du behöver väl inte lämna till Davidssons igen om du inte vill, eller är det garanti som Davidssons har lämnat på en begagnad bil (köpte du din S80 begagnad med garanti från Davidssons)?

Var bor du?
Användarvisningsbild
av adyvaly
#361220
ja ,den har X-tra garanti 24 månader eller 2000 mil,det är volvia som betalar och jag tänkte prova här i Ljungby men dem vill inte ta min bil,han så att jag ska till dem som kollade först.
av Tobbev
#361223
Ok. Jag skulle ringa Davidssons igen och be att de tittar på problemet igen. Det är bara att ligga på och tjata. Det är klart att de skall fixa problemet om de nu har lämnat garanti på bilen. Annars får du ringa Volvia och fråga hur du skall gå vidare.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]