Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av adyvaly
#361227
jag har ringt och besökt dem 3 gånger och jag har lämnat bilen till de men kunde inte hitta vad är det för fel,de har sagt att jag kan prova i ljungby men dem vill inte ta min bil inte ens lyssna motorn,jag har ringt till davidssons igen men han som kollade min bil är på semester och kommer tillbaka nästa vecka ,jag ska vänta tills han kommer tillbaka och om dem vill inte hjelpa mig jag ska ringa till ARN och till kommunal personlig rådgivning.
av Tobbev
#361230
Låter som en bra idé.

Jag tittade på x-tra garantivillkoren:

Om ett fel har funnits vid leveransen eller uppkommit inom angiven garantitid/körsträcka, åtar sig säljföretaget att avhjälpa felet kostnadsfritt vid närmaste lämpliga verkstad som har anvisats av säljföretaget.

Eftersom Liljas bil, som har gått ihop med Davidssons, även finns i Alvesta så är den verkstaden den närmaste för dig inom samma säljföretag. Därför borde du absolut kunna lämna in den i Alvesta i alla fall. Bor du i Ljungby sparar du i alla fall 2-3 mil.
Användarvisningsbild
av adyvaly
#361231
ja,precis jag räknade hur många mil jag gjorde tills nu for att de ska fixa min bil,minst 50-60 mil ,jag fick lånebil men det är jag som betalade bensin och ledigt från jobb....,jag har en kompis som har egen verkstad och han lyssnade och han har sagt att det kan vara dubbelmassesvänghjul(koppling)

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]