- sön 06 apr 2008, 14:13
#185042
Problemen uppstod plötsligt och oväntat. Då jag startade bilen efter att nyss ha kört med den, så gick den orent (på 3 cylindrar eller så) sen var det dött. Vid ett startförsök efter några timmar hände samma sak.
Tändstift, tändkablar, fördelare och rotor är relativt nybytt. (Inte kabeln mellan spole och fördelarlock dock). (Bränslefiltret byttes för 4000 mil sedan nåt sånt.)
Motorstyrningen blinkar ur sig 1-1-1, så inga fel finns där (eller...?). Bilen har rullat 34300 mil, och är regelbundet servad enligt bok.
Har två funderingar själv, om det skulle kunna vara tändspole/kabel, eller om det skulle kunna vara bränslepump/bränsletryck. Eller skulle det rapporteras av motorstyrningen? Någon som har nåt tips?
En annan lite mysko grej som trasslat senaste veckan är att startmotorn inte gått i ingrepp ibland då man försökt starta. Jag har ryckt lite i spaken till automaten och provat igen, och då har det funkat. Kan det hänga ihop med startproblemen eller är det ett alldeles eget intressant fel måntro? :lol:
Tändstift, tändkablar, fördelare och rotor är relativt nybytt. (Inte kabeln mellan spole och fördelarlock dock). (Bränslefiltret byttes för 4000 mil sedan nåt sånt.)
Motorstyrningen blinkar ur sig 1-1-1, så inga fel finns där (eller...?). Bilen har rullat 34300 mil, och är regelbundet servad enligt bok.
Har två funderingar själv, om det skulle kunna vara tändspole/kabel, eller om det skulle kunna vara bränslepump/bränsletryck. Eller skulle det rapporteras av motorstyrningen? Någon som har nåt tips?
En annan lite mysko grej som trasslat senaste veckan är att startmotorn inte gått i ingrepp ibland då man försökt starta. Jag har ryckt lite i spaken till automaten och provat igen, och då har det funkat. Kan det hänga ihop med startproblemen eller är det ett alldeles eget intressant fel måntro? :lol:
v50 2.4i aut -06 (855 gle -93 RIP)