Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av torparen
#185031
Varför har volvo de senaste åren riktigt gått ner sig gällande bilstereoljudet?
Har idag en med High performance och är riktigt missnöjd mot tidigare mellanalternativet -02 (Hu 603 tror jag stereon hette) och det var deras mellanalternativ då, med 9 st högtalare tror jag det var (en i centrum på instrumentet, 4 st i framdörrana, 2 st. i bakdörrarna och 2 st, i de bakersta stolparna i lastrummet) , ingen extra bas.
Sedan fanns det ett alternativ till: punga ut med en massa tusenlappar till och få deras 3:e alt som var mkt. bra.

Deras Premiumsound idag låter som -02 ans mellanalternativ. Jag menar den tekniken blir inte dyrare och dyrare med tiden. Åtminstonde borde man hålla samma klass som tidigare tycker jag.

/Mitt liv i en kakburk
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#185052
Ställ frågan till Volvo så de får skämmas! Så får man se vad de har för ursäkt!

Förresten så har jag för mig att tidigare premium sound kostade 15000, men nu har de då höjt priset + att man får sämre ljud?! :evil:

/Kalle
Användarvisningsbild
av henka35
#185065
Hu 603 fanns inte med centerhögtalare utan då hade du Hu803 = Premium sound.
Men då borde du ha haft 11 högtalare. Men du kanske hade High P men då med 8 högtalare.
Själv är jag mycket nöjd med mitt HP paket inkl. subw. i min V70II. Mycket bättre ljud än förra bilens Hu603 med 8 högtalare.
av torparen
#185097
henka35 skrev:Hu 603 fanns inte med centerhögtalare utan då hade du Hu803 = Premium sound.
Men då borde du ha haft 11 högtalare. Men du kanske hade High P men då med 8 högtalare.
Själv är jag mycket nöjd med mitt HP paket inkl. subw. i min V70II. Mycket bättre ljud än förra bilens Hu603 med 8 högtalare.

Går det eftermontera subwen smidigt? och sådanafall vad kan det kosta?
Användarvisningsbild
av Guligan
#185146
Vill minnas att man kunde beställa HU-803 utan "premium sound", det var nog den du hade.
Användarvisningsbild
av Korny
#185166
Är helt nöjd med mitt High Performance + Sub, tycker att det är snäppet vassare än motsvarande paket som jag hade i min förra V70N-05.
Visst, ljudet är skulle kunna vara ännu bättre men i förhållande till priset så e jag helt nöjd.

Tips: Trixa lite med EQ inställningarna i Audiomenyn så blir ljudbilden mycket bättre.

Mvh David
Användarvisningsbild
av kez_style
#185195
Jag misstänker ni pratar om V70 High performence, men är det liknanade "dåligt" ljud i S80?
Såg på broschyren att inga högtalare på hatthyllan finns :shock:

Är det sämre ljud än High performence i S60? Premium sound är ju alldelles för högt steg upp. :(
Användarvisningsbild
av bylle
#185200
Har haft Premium Sound i mina tre tidigare S60, och kör nu en XC70 II med High Performance + sub. Tycker inte man saknar så mycket i ljudväg jämfört med S60-tiden, men prislappen är klart mer attraktiv på den nuvarande lösningen.

Subben går att eftermontera, se instruktioner på http://vccs.volvocars.se
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]