Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av torparen
#184924
Hej!
Lycklig bilägare till en ny svart V70 2,5 T tills idag :-(

Tvättade bilen efter en vecka och till min stora förvåning fick jag se att det var 2 st "mindre" bucklor på huven. Gick ut för att kolla upp det, öppnade huve lite från låsläget och vips bucklorna försvann Hmmm? Stängde huven ochg hade helt plötsligt 3 st (vad glad jag blev :-() Öppnade huven och dom var borta igen. Bucklorna kom tillbaka varje gång jag stängde huven, efter ett par gånger vågade jag inte fortsätta eftersom det uppkommit 4 st nu. Placeringen utav dom är ca: 1 dc upp från front och placeringen är som en glad mun (Glad är väl fel ord just nu) Kollade under huven för att forska i vad det kunde vara.

Det verkar som det är ngn. form av spänning mellan plåten och huvens förstärkning på insidan. Någon mer som har detta problem? och hur har ni löst det? ??:-/

Skall själv in på Volvo på måndag, hoppas de litar på mig nu och jag slipper massa bekymmer med detta.

Tacksam om svar på denna tråd
av torparen
#185461
Lämnade in bilen igår för bucklornas skull.
Tydligen var det den andra bilen med samma problem här. Förstärkningarna som sitter på insida/undersida huv är limmade på/mot karrossplåten. limmet var tydligen så stumt att det inte gav med sig någonting när man stängde huven därav spänningar i plåten så att limpunkterna drog med sig plåten ner i stängt läge.
De släppte tydligen på dessa limpunkter och satte dit det igen. Nu är allt frid och fröjd igen.
Användarvisningsbild
av Örnen
#185593
Hade du köpt en bil med vit färg skulle du inte ha sett bucklorna. Svart är en grym färg som gör att minsta buckla, smuts, repa eller skavank syns. :cry:
Det finns en metod då man fått permanenta bucklor som inte spräckt lacken som går att "buckla tillbaks" med hjälp av en speciell metod. Man slipper omlackning. Nu finns även en firma som utför "spot paint" som fixar skador som repor o likn så man slipper lacka om en hel skärm eller stötfångare utan bara där skadan är.
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]