Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#181552
Hej,
vad är den allmänna policyn från Volvos sida gällana uppgraderingar av mjukvara under garantitiden? Betalas det av Volvo centralt eller är det handlarn som är juste och bjussar på det? Någon som vet? Om ett fel har uppkommit är det självklart att Volvo betalar, men om det liksom mer är en well-being uppdatering... t ex för att få display till parkeringshjälpen som var uppe i en annan tråd, utökad larmfunktion eller vad det nu kan vara...
PH
#181664
perhall;

Finns det en ny uppgradering till automatlådan ?
Min uppgraderades i juni -07, är din nyare ?

- Johan
#182145
Guligan skrev:Jag fick betala för min uppgradering. (Sänkning av ljudet, bältesplingaren). Det kostade några hundralappar.
I princip borde den typen av åtgärder vara möjliga att justera själv eller vara utan kostnad, men när det kommer till komletterande funktioner så håller jag med om att det kan kosta en slant.
När det gäller uppgraderingar av växellåda för att funktionen tidigare inte varit bra så hoppas jag att det är sådant som ingår i garantiåtgärder.
#182166
Man kan väll gå in till verkstaden och hävda att växellådan hugger eller nått annat konstigt, då borde dom ju ta in den och kolla felkoder och ser dom då att det är gammal mjukvara så uppdateras den nog. Volvo får iofs sämre statistik då det rapporteras ett "fel"...
Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]

Däckbuller 19"

Ska de levereras med acusticmärkning? Hu[…]

Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]