Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oland98
#181058
en fråga ang spolar munstycke till strålkastare har sett att det är en fördröjning mellan höger och vänster ska det vara så är det någon annan som tänkt på detta det är en volvo 70 2008
Användarvisningsbild
av tjotto
#181067
Det är nog tänkt så. På den gamla V70N så spolades båda sidor samtidigt med resultat att man tappade ljuset den korta stunden...kanske irriterade många, vem vet...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#181076
Japp, det spolar så för att inte bryta ljusflödet :D

/Kalle
Användarvisningsbild
av consensus
#181181
Kan man stänga av att den spolar strålkastarna var femte gång? Det suger ju spolarvätska till ingen nytta alls.

Om inte, vilken säkring rycker man för att sätta stopp för eländet?
av Golfer
#181213
En annan orsak till detta är att det blir bättre tryck om man spolar en strålkastare åt gången
Användarvisningsbild
av Bothner
#181274
Den sitter i motorrummet. Kommer inte ihåg numret. Kolla instruktionsboken. Jag har gjort likadant. Inga felmeddelanden kommer :D Däremot felkod i volvodatorn. Glad Påsk
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#181314
Här köper ni bilar för 300 000kr och sen klagar ni att det går för mycket spolarvätska :roll: :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Bothner
#181443
Jo, ungefär som om några liter bränsle skulle rinna ur tanken varje gång man ska tanka, till ingen nytta. Då köper jag hellre två öl än spolar lyktorna.
Användarvisningsbild
av tjotto
#181456
På v70N drog jag oxå säkringen, men det var för att inte spruta ner hela bilen bara för att man ville ha några droppar till rutan. En nytvättad bil ser ju ut som ... efter en spolning. Kommer att göra samma på nuvarande bilen nu när våren är här, eller nått...snöar ganska redigt nu iofs...
Användarvisningsbild
av consensus
#183834
Apropå spolning, är det bara jag som tycker att vindrutespolningen har prostataproblem? I motorvägsfart når strålen knappt upp till vindrutan.

Er feedback är nyttig och det märks hur […]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]