Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#181571
Förresten så såg jag en kvinna i en merca idag, hon skulle parker och hon backade fort mot ett hinder (grön stor låda med sand) jag tänkte: har hon backvarnare eller? men då gnirk så blev det ett hål i kofångarn så for hon iväg och ställde sig så långt bort som möjligt (det var parkeringen närmast dörren hon krockade) :lol: :roll:

/Kalle
#185011
perhall skrev:Hej,
jag har PDC fram och bak men tycker att det inte fungerar särskilt bra. Det piper bara fram eller bak vilket innebär att det inte fungerar om det inte är plant. Det finns ingen visuell information likt det jag är van vid från BMW. Det kommer ett helt pip när det är ganska långt kvar (30 cm?). Och man måste ha R i för att det ska fungera när man backar så i uppförsbackar när bilen rullar bakåt fungerar inte PDC:n bak. Eftersom bilen inte heller har någon handbroms tycker jag helt enkelt att det är ganska rörigt och lätt hänt att man backar på något (framåt ser man ju trots allt lite mer...).

någon som upplevt något liknande? vänjer man sig?
PH
Du får väl komplettera med en PAC!!!
#185257
LOTEZ skrev:Min ÅF nekar mig denna uppdatering! :cry:

Why?

/LOTEZ
Stämmer det att du kör XC90 som din signatur säger? I sådana fall beror det på att den funktionen inte finns där.
#185392
bylle skrev:
LOTEZ skrev:Min ÅF nekar mig denna uppdatering! :cry:

Why?

/LOTEZ
Stämmer det att du kör XC90 som din signatur säger? I sådana fall beror det på att den funktionen inte finns där.

Halloj där,
Japp kör XC90 just nu men hämtar V70 II 2,5T Momentum Kl 16,30 idag! :lol:
//LOTEZ
#185443
Trevligt! Då kan du nog vara ganska säker på att den har uppgraderad parkhjälp :-)
#185533
bylle skrev:Trevligt! Då kan du nog vara ganska säker på att den har uppgraderad parkhjälp :-)

4 mil avverkade och kan bara säga, VILKEN UNDERBAR bil! :D

Nope, bilen är ej uppdaterad med detta men bråkade lite vid leverans så ska in nästa vecka o få detta uppdaterat. Bilen är byggd 200706. Lagerbil eller rättare sagt en bil som stått som demo ett tag. Därav ej up2date.

Några punkter som ska rättas till omg:

Ny ratt! Pga folk som test suttit bilen och en gift eller åtminstone förlovad dåre som repat skinnet i rattens undersida
Bakluckan öppas ej utav knappen invändigt
Knappen till elhissarna måste hållas nertryckta för att rutan ska ner/upp. Helauto enl volvo själva.

Tråkiga fel på en ny bil men vad ska man göra.... :-/

//Lotez

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?