Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kilo
#180135
Hålla alla biltokiga!

Jag har suttit och funderat på Volvos On Call system, vi kan alla enas om att det är ett väldigt bra system ifall man vill komma i kontakt med assistans eller med SOS. Men problemet är ju att man inte kan välja blåtand synk. till mobiltelefonen om man väljer On Call. Om jag är korrekt underrättad så fungerar ju systemet på sådant sätt att man placera ett vanligt sim-kort i bilen med ett eget nummer. (om jag missförståt detta så var inte blyga för att säga något) :oops:

Men då kommer själva funderingen, problemet blir ju att folk ringer till mobiltelefonen och inte "bilens" egna sim-kort. Samma "problem" finns ju hos många tillverkare. Det enklaste sättet för att lösa detta är ju att vidarekoppla mobiltelefonen till "bilen" varje gång man sätter sig för att åka iväg.
Men det kan ju inte var direkt användar vänligt?

Så hur gör ni som har On Call? Har ni några smarta ideer för bästa användning av On Call?

// KILO - Jag visste inte vart jag skulle placera tråden, så tråden får gärna flyttas till en mer korrekt avdelning om så önskas.
Användarvisningsbild
av tjotto
#180170
Du kan ju beställa ett tvillingkort hos din operatör, sedan kan man nog göra på två sätt. Huvudkortet i bilen som gör att det ringer i den först när den är på, eller att man stänger av sin mobil så ringer det i bilen.
av kilo
#180355
Precis som du säger XC90_Executive så är det ett bra system när olyckan är framme.

Problemet som jag vill lyfta upp framkommer först när någon ringer mig.
Hur skall personen som ringer mig veta om jag sitter i bilen eller är utanför.
Om jag sitter i bilen vill jag ju att perosnen ringer till sim-kortet i bilen och inte till min mobiltele. Där känner jag att det blir problem. Har inte du upplevt samma problem, som faktiskt har On Call i bilen.

// KILO - Har inte On Call men hoppas ha det inom en framtid
av Psyko
#180592
Skaffa Tvillingkort !!!!!

Väljer du Telia så har du ett huvudkort vilket alla samtal går till i första hand.
Har du telefonen med huvudkortet i avstängd kopplas samtalet vidare till det andra kortet.
Dock kommer bara sms:en till huvudkortet, kan vara bra att tänka på.

Väljer du Telenor måste du aktivera Tvillingkortet genom att ringa 222.
Där väljer du vilket kort som ska vara aktivt, alternativt skickar du ett sms
med ordet swap till 222. Nackdelen med Telenor är att man manuellt måste aktivera
korten, Fördelen är att sms kommer fram till det som är aktivt.

Tele2 har inte ens tjänsten men det finns en lösning allafall.
Skaffa ett kontantkort som du vidarekopplar ditt riktiga nr till
o ha kontantkortet i bilen, tyvärr gäller samma sak där, inga sms vidarekopplas.
Det kostar inget att vidarekoppla mellan 2 Tele2 nr.
av LOTEZ
#185981
Psyko skrev:Skaffa Tvillingkort !!!!!

Väljer du Telia så har du ett huvudkort vilket alla samtal går till i första hand.
Har du telefonen med huvudkortet i avstängd kopplas samtalet vidare till det andra kortet.
Dock kommer bara sms:en till huvudkortet, kan vara bra att tänka på.

Väljer du Telenor måste du aktivera Tvillingkortet genom att ringa 222.
Där väljer du vilket kort som ska vara aktivt, alternativt skickar du ett sms
med ordet swap till 222. Nackdelen med Telenor är att man manuellt måste aktivera
korten, Fördelen är att sms kommer fram till det som är aktivt.

Tele2 har inte ens tjänsten men det finns en lösning allafall.
Skaffa ett kontantkort som du vidarekopplar ditt riktiga nr till
o ha kontantkortet i bilen, tyvärr gäller samma sak där, inga sms vidarekopplas.
Det kostar inget att vidarekoppla mellan 2 Tele2 nr.
Jobbar på Tele2. Vår tjänst är identisk med Felias.

//Lotez
av Psyko
#186084
LOTEZ skrev:
Psyko skrev:Skaffa Tvillingkort !!!!!

Väljer du Telia så har du ett huvudkort vilket alla samtal går till i första hand.
Har du telefonen med huvudkortet i avstängd kopplas samtalet vidare till det andra kortet.
Dock kommer bara sms:en till huvudkortet, kan vara bra att tänka på.

Väljer du Telenor måste du aktivera Tvillingkortet genom att ringa 222.
Där väljer du vilket kort som ska vara aktivt, alternativt skickar du ett sms
med ordet swap till 222. Nackdelen med Telenor är att man manuellt måste aktivera
korten, Fördelen är att sms kommer fram till det som är aktivt.

Tele2 har inte ens tjänsten men det finns en lösning allafall.
Skaffa ett kontantkort som du vidarekopplar ditt riktiga nr till
o ha kontantkortet i bilen, tyvärr gäller samma sak där, inga sms vidarekopplas.
Det kostar inget att vidarekoppla mellan 2 Tele2 nr.
Jobbar på Tele2. Vår tjänst är identisk med Felias.

//Lotez
Ja, det stämmer ju faktiskt :lol:
Tänkte inte på det när jag skrev men ser det nu :oops:
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]