Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jazziton
#179912
Hej alla,
Har äntligen beställt en V70 II 2,4 D Business Jubileum Edition. Bilarna skulle bara tillverkas i begränsade upplaga, därför var tillvals möjligheterne också begränsade.... Jag är ganska nöjd med Kinetic packetet som ingår, dock beställt lite extra lull, lull. MEN backsensor var inget jag kunde beställa till bilen från fabrik, dette kunde bara efter monteras av verkstaden? Bilia vill ha 7,500 för jobbet, vilket jag tycker är i saftigaste laget (då kunde jag ju lika bra välja en anna bil med Momentum paket, men då hade priset också varit annorlunda!). Parkeringshjälp/backsensor är inget jag kommer att använda ofta, så inget absolut måste, men "nice to have" när man fickparkerar. Har beställt drag också, men vill ju inte använda detta som "parkeringshjälp" hela tiden, vilket jag gör med bilen jag har idag ... :roll:

Därför undrar jag om någon av er har provat på tredjeparts lösningar och vill dela med er av era erfarnheter och hur ni upplever produkterna. Jag har spånat lite själv, det finns en hel uppsjö av produkter, lösningar och prisklasser, vilket gör det svårt att välja... Hoppas någon har någon bra (billig) förslag och rekommendationer.

Tacksam för all info. En snart (lycklig!) V70 II 2,4D ägare :lol:
Användarvisningsbild
av Janne3
#179917
Har hjälpt 2 kompisar att monterat Biltemas dyrare parkerings hjälp 4 fram & 4bak med en lead diplay som visar avstånd till föremål för varge sensor 1,5 m-0m den kan man ju jömma om man inte vill visa den och endast gå på ljudlarmet som är i tre steg , kostade ca 1200 kr tror jag ,funkar klander fritt hittills ,monteras väl av normalhändig på ca en dag,Jag tog ut måtten för var sensorerna skulle monteras från vollvos egen monterings anvisning på nätet blev kanonbra :-)-)
Användarvisningsbild
av Jensen
#179919
Om det är Bilia i Stockholm du köpt den av så kan du få
Backsensorer för 2995:- via en firma som heter Car Audio Center.
Ser ut precis som originalet och funkar hur bra som helst.
av Jazziton
#180959
Hej igen alla, tack för svar.
Har tittat på Biltemas lösning sen tidigare och funderar faktiskt på att köpa denna till bilen, men sen vet jag inte hur snyggt det blir til en helt ny bil som kostar över en kvarts miljon.... Jag är inte händig själv (född med tummen mitt i..... :( ) så blir nog svårt att installera själv.... Vill gärna be en händig vän, men vill inte att något skall gå galet... Sen har vi det där med lacken, är det bra att lackförsegla sensorerna, eller det gör ingen skillnad, och sen kanske det är svårt att få det i samma färg som til billen (har beställt den i färg 455 Titanium grå metallic). Förlåt om man låter lite kräsen, men man vill ju både ha en funktionel & bra lösning, som samtidigt ser snyggt ut på bilen, til en rimlig pris..... Så visst, köp originalen o slipp bekymmer, men det måste väl finnas andra alternativ till de 7500 Bilia vill ha och göra något annat roligt av pengarna.... :roll:

Bilen är beställd hos Bilia i Jägersro, Malmö. Har ej fått besked på leverans ännu, men förväntar att få den i slutet av April eller Maj. Forstsätter att kolla vidare och se vad jag hittar tills jag får bilen.

Lösning som Car Audio Center har, låter rätt bra, är det någon som vet om någon firma i Skåne har en liknande produkt? Om de är någon som vet och har tid/lust, får ni gärna också rekommendera ett bra/billig ställe som kan hjälpa till o installer parkeringshjälp, om man nu köper det själv o ber någon installer det, a la Biltema lösningen, tack. J

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]