Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#178143
Subbas -2
Surround nivå (så lågt det går)
Bas / Diskant 0
Equalizer "Liten diskant höjning"

Skiftar lite mellan att köra 3ch och Surround läget... Har inte riktigt bestämmt mig hur jag vill ha det.

Systemet låter såpass "bra" att kommersiell radio låter kass..... Så om du inte är ljudfreak åt hifi hållet.. Köp inte Premium då. (min åsikt...)
#178696
Bothner skrev:Det fanns inte ens en bil att prova Premium på i Haga Norra när jag valde bil! Kasst!! Men jag är mycket nöjd med både kvalitet och baspump på "mellanstereon".
Det finns flera bilar som har Premium Sound i Haga Norra, kanske inte fanns
inne när just du var där.
Tyvärr så är det svårt för alla handlare att ha alla Options tillgängliga för kund, men
HN tillhör ändå dom som har väldigt mycket bilar i olika utföranden, åk till Upplands Motor
i Akalla och jämför vad dom har att visa kund, inte mycket i jämförelse med HN.
#179189
Jag har premium sound, men jag kör ju XC90 och C70....man får ju ställa in olika i olika bilar. Jag satt rätt länge i båda bilarna för att ställa in ljudet precis som jag ville ha det. På EQ:n minskade jag dom lägre frekvenserna där framme och höjde lite där bak, bland annat!

Ta bara fram favorit-låten och mixtra lite med inställningarna!
#179320
Jag har en V50 med P.S och jag har märkt att när man fadrar mellan fram och bakhögtalare så låter det betydligt sämre bak än fram. Ska väl vara liknade högtalare bak. Någon annan som observerat detta?
#179367
Titaniumgrå skrev:Jag har en V50 med P.S och jag har märkt att när man fadrar mellan fram och bakhögtalare så låter det betydligt sämre bak än fram. Ska väl vara liknade högtalare bak. Någon annan som observerat detta?
Jag tycker samma sak (iofs är det ju 3vägs resp 2vägs högtalare i v70 fram resp bak) , vet inte hur det ser ut i v50

Skulle gissa på en del har med center + placering att göra
#179368
XC90_Executive skrev:Jag har premium sound, men jag kör ju XC90 och C70....man får ju ställa in olika i olika bilar. Jag satt rätt länge i båda bilarna för att ställa in ljudet precis som jag ville ha det. På EQ:n minskade jag dom lägre frekvenserna där framme och höjde lite där bak, bland annat!

Ta bara fram favorit-låten och mixtra lite med inställningarna!

Det som jag tycker är lite jobbigt är att man kan ställa så allt är ok när man står stilla... Men sen blir det inte rätt när man kör pga vägljud mm...

Så ta en kompis som får köra och ställ in när det rullar... då blir det perfekt! :)

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]