Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
#169979
Om det är någon som är intresserad så går det nu att
beställa V70 samt S80 med 2,5TF motorn.
Bilarna levereras under början av kvartal 3 och säljs
som årsmodell 2009.
av Moody
#170068
Jensen skrev:Om det är någon som är intresserad så går det nu att
beställa V70 samt S80 med 2,5TF motorn.
Bilarna levereras under början av kvartal 3 och säljs
som årsmodell 2009.
Bra för volvo, verkar vara en efterfrågan modell

Bygg din bil på volvocars.se är nere för underhåll...modellen kanske dyker upp där snart med andra ord
av DanneF
#170294
ja var o snacka me min återförsäljare (Bra bil väsby) ang V70 2.5FT och den skulle hamna på 288.900 som grundpris, vanliga 2.5T skulle utgå helt!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#170304
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....
Användarvisningsbild
av Fraz
#170307
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....
ja va mena han me d?.. Saab har ju kört etanol några år men -92?..
Användarvisningsbild
av Mats
#170319
Fraz skrev:
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....
ja va mena han me d?.. Saab har ju kört etanol några år men -92?..
Han menade nog att motorns grundkonstruktion presenterades -92 i Volvo 850.

Vad drar en 2.5FT i snitt? Serviceintervall?
Vad är vettigast 2,4D eller 2.5FT?

/Mats
av Steff 99
#170321
Vad drar en 2.5FT i snitt? Serviceintervall?
Vad är vettigast 2,4D eller 2.5FT?

/Mats[/quote]

Skall man se till förbrukning , så lär väl etanolbilen dra dubbelt mot vad 2,4D tar i förbrukning.
Bor man så till att man slipper trängselavgift och kan parkara gratis om man har en miljöklassad bil. så kan det vara en annan syn på val av bränsle.
mao så finns det inget rakt svar utan man får väga in sina egna förhållande
Användarvisningsbild
av wide
#170329
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....

Strunt?, tycker det bara är pinsamt att Volvo inte hinner släppa en etanol version av den 16! år "uråldriga" 5a när alla skriker efter etanol motorer.
Nu när den kommer så börjar man omvärdera entanol, och då kanske det inte är vad som gäller...

Är verkligen Volvo så sega i starten att man inte fattat vad folk vill ha?. Istället släpper man ner en 145hk Ford spis i denna tunga vagn....pinsamt..

Eller får man inte klaga på Volvo här?.. :lol:
Användarvisningsbild
av henka35
#170401
Jag tror inte att volvo ville satsa på etanol men tvingades av ford att släppa sin gasbilsproduktion till förmån för just etanol.
Sedan tycker jag att etanolen inte är lösningen på CO2 problemet. Kan inte förstå att det inte finns någon diesel/el-hybrid på marknaden ännu! Det måste ju i CO2 synpukt vara det mest effektiva alternativet. Istället släpps alla dessa etonolbilar ut på löpandeband. Det är bara Toyota som med sin Prius står som ett vettigt alternativ. Varför släpper Toyota inte en bil med lite lastutrymme som tex. Avensis D4-D/EL-hybrid? För de har ju förmodligen tekniken för detta.
Ska bli mycket intressant de närmsta åren, för jag tror vi kommer att se trevliga diesel/el-hybrider på marknaden.
Tänk en V70 diesel plug-in, det skulle vara döden för de svenska mackägarna... :twisted:
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]