Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikeS80
#168529
Jag skall inom kort ta ut en V70II D5 Manuell. Jag har dock fortfarande möjlighet att ändra i utrustningslistan. Jag står och väger om jag skall välja utrustningsnivån Momentum eller Summum. Jag tycker att skinnklädsen som ingår i Summum verkar hal och med tanke på den måttliga skålningen hos stolarna är jag tveksam hur detta kommer att upplevas vid körning. Jag har även noterat att icke elmanövrerade stolar medger en lägre sittposition vilket jag uppskattar.

Jag kör idag en S80N D5 Summum Automat -07 (4 000 mil) som har en annorlunda skinnkvalitet på ytterkanterna av sits och ryggstöd som inte ger samma hala känsla. Jag vore därför tacksam för Era erfarenheter av den skinnklädseln som idag (2008) ingår i Summum.
Användarvisningsbild
av Guligan
#168531
Den är helt ok tycker jag. Jag har haft min bil i 5 månader och upplever att lädret mått bra av lite "slitage". Den känns inte så plastig nu som när bilen var ny. Summumpaketet har helt rätt grejer och faktiskt prisvärt tycker jag.
Användarvisningsbild
av Fraz
#168535
Vi är nöjda med värat skinn. det ser halare ut än det är, och jag tror att det sliter till sig med tiden. Summum paket är mycket prisvärt tycker jag.
av Primus
#168567
Idag tog jag en sväng på min favoritväg för aktiv körning. Så mycket kan jag säga att skinnklädseln var det minsta som störde mig om jag jämför med min tidigare BMW... Jag har funderat redan tidigare på detta som beskrivs som halt skinn och hur många som verkligen kör på ett sådan sätt att man "halkar omkring" i stolen. Efter dagens tur kan jag säga att man behöver inte vara ett smack orolig för att glida runt i stolen! Man får köra utav bara helvete(uräkta ordvalet) för att ens komma i närheten av den situationen.

Det som visade sig var att det är helt omöjligt att köra aktivt med automatlådan utan att växla manuellt. Den är så långsam i nedväxlingen att kurvan är redn passerad när nedväxlingen är klar. I manuellt läge slipper man den fördröjningen.

Sedan fanns en del i övrigt att önska om jag jämför med BMWn. Men det visste jag ju när jag bytte till en XC70.
av Sevak
#168575
Jag kör s80-07 summum som rullat 800 mil har inte testar köra i krokiga vägar än men när ja kör på vanliga vägar o bromsar hårt så glider jag typ fram för skinet är halt tycker jag.
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
#178828
manuell?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
DU MÅSTE SKÄMTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SKINN ,LÄDER = SJÄLVKLART
av Vålvå
#178840
Har själv gått från automat (xc90) till manuell V70 II 2,4D Summum.Saknar INTE geartronic-lådan,störde ihjäl mig på att den vägrade lägga in femman under 80 kmh och jag menar prick 80,0 kmh.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]