Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av finnepower
#185316
Har inte köpt någon ny bil men har för mig att dom som jobbar på motorfabriken i Skövde får 12% i rabatt vid köp av ny Volvo. Iallafall dom som jobbar på Powertrain
av dali
#185375
Runt 8% på bilens grundpris och 10% på extrauturustning. Volvo säljer rätt dåligt just nu (åtminstone globalt sett) så det borde vara lite lättare att få bra rabatt, se bara på Business Edition-erbjudandet.
av AndS
#185377
Alla de rabattsatser som angivits ovan är det vid "rena" köp eller har det funnits inbytesbilar. Har man haft inbytesbil så kan man inte lita på rabattdelen som man får, när jag bytte till mig V70II'an så hade vi 3 förhandlingstillfällen och säljaren räknade fram och tillbaka. Sedan när jag fick det slutgiltiga kontraktet så hade man på nytt justerat inbytespriset, men min mellanskilnad var densamma. Men generellt så kan man nog hamna mellan 5-10% beroende av vad du plockar på i utrustning och att bilen från början inte ingår i vad man kallar "paketerat erbjudande" t.ex. Business utförande.
av perhall
#185575
När det gäller rabatt måste man skilja på lagerbil och beställningsbil. Om man köper en bil som stått hos handlaren ett tag får man vanligen mer rabatt än om man beställer en ny. Det är ju inte så troligt att utrustning är precis den man skulle ha beställt själv (även om vissa säkert hävdar det)... minns när ViB jämförde köp av en ny Saab i Danmark och Sverige och "sparade" 50 000 eller hur mycket det nu var. Men de glömde vagnskadegaratantin och gick på utrustning enligt listpris. Bilen hade många konstiga options som elvärmt baksäte 5 500, elstol 10 900 (minns inte exakt) men inte det som ingår i de svenska paketen...
PH
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]