Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
#161607
En annan "feature", känn efter när automataren helt plötsligt växlar ned till 2;an från 3;an mitt i cirkulationsplatsen... måste vara unik säkerhetsdetalj :)
Användarvisningsbild
av VolvoBM
#163210
JK24T skrev:En annan "feature", känn efter när automataren helt plötsligt växlar ned till 2;an från 3;an mitt i cirkulationsplatsen... måste vara unik säkerhetsdetalj :)
Specielt nu med halt väglag, det kan vara spännande....
Användarvisningsbild
av Korny
#163308
Måste bara få skriva av mig lite....
Är så grymt nöjd med min AWD! Körde till jobbet igår med snösträng och "polerat" körfält och kryssade fram mellan bilar som låg 20km/h under tillåten hastighet... Och bilen gick som en dröm, har tyvärr inte vokabuläret för att beskriva upplevelsen, men jag har inget mer att önska i uppträdandet hos bilen.
Ska tillägga att den rullar på Nokan WR 225/50-17.

/David
Användarvisningsbild
av Guligan
#163370
Korny skrev:Måste bara få skriva av mig lite....
Är så grymt nöjd med min AWD! Körde till jobbet igår med snösträng och "polerat" körfält och kryssade fram mellan bilar som låg 20km/h under tillåten hastighet... Och bilen gick som en dröm, har tyvärr inte vokabuläret för att beskriva upplevelsen, men jag har inget mer att önska i uppträdandet hos bilen.
Ska tillägga att den rullar på Nokan WR 225/50-17.

/David
Grattis David, hade jag haft 70 Tkr till att handla bil för så skulle jag vilja haft just en sådan! Men även FWD på V70II går bra i snön.
Användarvisningsbild
av Fraz
#163377
Korny skrev:Måste bara få skriva av mig lite....
Är så grymt nöjd med min AWD! Körde till jobbet igår med snösträng och "polerat" körfält och kryssade fram mellan bilar som låg 20km/h under tillåten hastighet... Och bilen gick som en dröm, har tyvärr inte vokabuläret för att beskriva upplevelsen, men jag har inget mer att önska i uppträdandet hos bilen.
Ska tillägga att den rullar på Nokan WR 225/50-17.

/David
Kul att du är nöjd med vagnen :D
av zoran
#168672
VolvoBM skrev:
Hellrider skrev:
VolvoBM skrev:Två negativa Wow:

Det går ej att byta kanaler på radion om backen är i....


Herregud,är det verkligen sant att det inte går att byta kanal med backen i,,,,,,låter ju som att du har det fruktansvärt jobbigt!!
Kanske inte, men varför begränsa mina möjligheter att byta kanal på radion. Finns det någon logik i detta? Visst är det ett I-världsproblem...men å andra sidan så lever vi i ett I-land.... :wink:
Det är ju för fan en feature. Riktigt smart. Du ska ge fan i att pilla på radion när du backar. Då ska du vara observant så att mina ungar inte är bakom din bil, för skulle du köra över en när du pillar med din radio är det inte mycket här i världen som skulle rädda dig.
Användarvisningsbild
av Fraz
#168740
En trevlig detalj är att när man växlar upp till nästa växel, så lägger sig bilen själv på det varvtal den senara kommer ha på den högre växeln.
Tex, man kör på 3an och har 2500rpm. Man släpper gasen och trycker ner kopplingen, då lägger sig bilen på 2000rpm som är det varvtal som motorn kommer att ha på 4ans växel i den hastighet som man färdas i.
Lägger man inte i någon växel på någre sekunder så går varvtalet ner till tomgångs varv.
Detta är fär att man skall få mjukare växlingar.
/Fraz
Användarvisningsbild
av VolvoBM
#168757
zoran skrev:
Det är ju för fan en feature. Riktigt smart. Du ska ge fan i att pilla på radion när du backar. Då ska du vara observant så att mina ungar inte är bakom din bil, för skulle du köra över en när du pillar med din radio är det inte mycket här i världen som skulle rädda dig.
Jisses....tror du på dig själv? Det Volvo kallar feature kallar jag iaf en bugg. Men du kanske tipsa bilfabrikanterna om att radion skall tas bort helt och hållet? Vi kanske skall ta bort allt som finns i bilen som extrautrustning. Växellådor skall bara var automat för du kan bli distraherad av att koppla resp växla.....Navigerinsutrustning och mobilutrustning skall vi kanske inte ens nämna? Det kan ju komma hela förskoleklasser framför bilen när man skall pilla på något.......(nej jag har ingen just nu, men suget blev större nu.... :lol: ) listan kan göras hur lång som helst.....
av perhall
#168851
en störig sak tycker jag är att fram- och bakvarnaren inte låter samtidigt, dvs. man hör bara fram och tror att det är lugnt bak, men så backar man på bilen bakom...

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]